Logo

Marketing MIX

POS w branży FMCG

Wachlarz produktów FMCG jest zróżnicowany i klient przekraczając progi supermarketu atakowany jest przez wojska podobnych do siebie, kolorowych opakowań. Towary przekrzykują się i przepychają walcząc ceną, promocją, ekspozycją i etykietą. Walczą, bo jest o co – jak pokazują badania klienci w większości są podatni na wszelkie formy manipulacji stosowane w sklepach wielobranżowych. Supermarketowej perswazji służą także narzędzia POS, które wyodrębniają produkt na terenie sklepu.

Według badań 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu zakupu, a 77% shopperów wchodzi do sklepu bez szczegółowej listy zakupowej, mimo iż  planuje większość zakupów przed ich rozpoczęciem. 35 % klientów hipermarkertów przyznaje, że zakupy nie do końca odpowiadały im planom zakupowym. Zakupy spożywcze w większości robione są pod wpływem impulsu, przez co klient wychodzi ze sklepy zawsze z całą serią dodatkowych, niepotrzebnych produktów. – Dlatego supermarkety stanowią doskonałe miejsce walki producentów o względy  shoppera a materiały POS to jeden z najbardziej oddziałujących na shoppera czynników – przyznaje, podpierając się statystyką Marta Kulcak–Boryń, Dyrektor Generalny d-well. (…)

Artykuł ukazał się w listopadowym dodatku do OOH magazine – Raporcie POS.

Cała publikacja dostępna pod adresem:
http://pub.oohmagazine.pl/2010/RAPORTPOS.pdf