W noc sylwestrową tuż przed północą zawalił się rzeszowski ratusz. Tysiące rzeszowian zgromadzonych na rynku oniemiały, gdy budynek obrósł lodem i rozpękł się na kawałki. Na fasadzie zabytkowego ratusza wyświetlono specjalnie przygotowaną na tę okazję wielkoformatową projekcję. Budynek zmieniał kształt i mienił się kolorami. Na ścianie ratusza zagrał DJ, rozbłysła kula dyskotekowa i zakwitły kwiaty.
– (…) Coś niesamowitego! To przebiło i koncerty, i pokaz fajerwerków. Gdyby ktoś pomyślał, można byłoby takie widowiska robić codziennie wieczorem i Rzeszów zyskałby nową atrakcję, która przyciągałaby tutaj ludzi z innych miast (…) – napisała o noworocznym mappingu Gazeta Wyborcza .
Projekcję, której sponsorem była PGE Polska Grupa Energetyczna stworzyła agencja reklamy niestandardowej Brainshake. Było to pierwsze działanie PGE we współpracy z Brainshake, a zarazem pierwsze działanie PGE w Rzeszowie na tak wielką skalę.
Projekcja została stworzona dzięki wykorzystaniu techniki mappingu. Mapping to trójwymiarowa animacja wykorzystująca kształt oraz bryłę budynku do tworzenia niesamowitych efektów wizualnych takich jak burzenie i odtwarzanie budynków, zabawę bryłą oraz tworzenie na fasadzie przedmiotów i zjawisk, które normalnie nie miałyby tam prawa zaistnieć. Pokaz na taką skalę był jednym z pierwszych w Polsce.
Twórca animacji na rzeszowskim ratusz, agencja Brainshake, specjalizuje się w nowatorskich działaniach non-standard takich jak marketing bezpośredni, wirusowy, mobilny, ambient czy guerilla marketing. Brainshake to specjaliści od robienia „zamieszania”, co potwierdzają relacje internautów obecnych na imprezie sylwestrowej na rynku w Rzeszowie oraz filmiki krążące w sieci.
Link do całego klipu prezentującego rzeszowski mapping: www.sendspace.com/file/3wrz9w