Logo

Marketing MIX

Niebo Kopernika ma już swój znak

Ponad 440 prac wzięło udział w ogólnopolskim konkursie na logo Nieba Kopernika – planetarium Centrum Nauki Kopernik. Zwyciężyła propozycja Michała Romańskiego, absolwenta Wydziału Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Zwycięzca konkursu wygrał nagrodę w wysokości 10 000 zł. Zaprojektowane przez niego logo wywołuje skojarzenia ze źrenicą oka, układem heliocentrycznym, kompasem, soczewką teleskopu. Jury doceniło czytelną, przejrzystą formę, która przyciąga uwagę oraz w skondensowany sposób podkreśla wizerunek Nieba Kopernika, a także propozycję bardzo spójnej koncepcji materiałów promocyjnych.

W opinii jury przygotowana praca dobrze symbolizuje Niebo Kopernika. „Tworząc nazwę planetarium, zależało nam na oddaniu wszechstronnego charakteru tego miejsca. Niebo Kopernika ma wiele znaczeń” mówi dr Weronika Śliwa, kierownik planetarium. „Tu będzie można wyruszyć w kosmiczną podróż, ale też posłuchać koncertu pod gwiazdami lub  wybrać się na niezwykły spektakl laserowy.   Niebo może kojarzyć się z planetami i kosmosem, ale drugi nurt skojarzeń, to miejsce niezwykłe („jest jak w niebie”), warte wizyty. Skojarzenia sięgają więc od pełnych mocnych wrażeń przygód  (rakietowa podróż)  poprzez skłaniające do refleksji, nieziemskie przeżycia,  aż do niezwykle odprężających (bujanie w obłokach).

Niebo Kopernika zostanie oddane do użytku publiczności w czerwcu 2011 r.