Logo

Marketing MIX

Agora największym reklamodawcą outdoorowym

W ubiegłym roku najwięcej na reklamę outdoorową przeznaczyła w Polsce Agora. Jednak firma, podobnie jak inni czołowi marketerzy w tym segmencie, zmniejszyła swój budżet reklamowy w porównaniu z 2009 rokiem.
Z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że Agora w 2010 roku na reklamę outdoorową wydała cennikowo 53,67 mln zł, czyli o 26 proc. mniej niż rok wcześniej. Firma pozostała jednak największym marketerem na polskim rynku reklamy zewnętrznej. Warto zauważyć, że do Agory należy spółka AMS zarządzająca ponad 45 tys. nośników outdoorowych.

PTK Centertel wydał na to 10 proc. mniej niż w 2009 roku, a P4 – 24 proc. mniej. Z drugiej strony PTC przeznaczyła na reklamę zewnętrzną 9 proc. więcej.