W Polsce na reklamę w mediach tradycyjnych wydano w ub.r. niecałe 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Największym marketerem był Unilever Polska, który zwiększył swój budżet reklamowy o 24 proc.
Z cennikowych danych przygotowanych przez Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wynika, że w 2010 roku na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wydano w Polsce 23,77 mld zł. Oznacza to wzrost o dokładnie 15,97 proc. w porównaniu do 2009 roku. 10 największych marketerów zwiększyło swoje budżety reklamowe jeszcze bardziej – o 27,8 proc.
Zdecydowanie największy reklamodawca na polskim rynku – Unilever – na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczył o 24,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Taki sam wzrost wydatków reklamowych zanotował Polkomtel. Jeszcze bardziej swoje budżety reklamowe zwiększyły Procter & Gamble DS Polska (o 31,2 proc.) i Danone (o 29,5 proc.). Jednocyfrowy wzrost tych wydatków zanotowały za to L'Oreal Polska (2 proc.), PTK Centertel (5,9 proc.) i US Pharmacia (9,5 proc.)