Logo

Marketing MIX

„Zimo wyp…j” na billboardzie

„Zimo wyp…j" głosi hasło z billboardu, który pojawił się w pięciu największych miastach Polski. To dzieło sztuki, na które pieniądze wyłożyło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W Wiadomościach podano, że Ministerstwo Kultury, wyczuwając nastroje społeczne, spowodowane rozdrażnieniem trwającą zimą, dofinansowało plakaty z hasłem: Zimo! Wyp…j!”. Billboard jest częścią projektu noszącego nazwę "Haft miejski". Napisy na murach, fotografowane przez autorkę stały się treścią haftów. Jeden z tych napisów to właśnie "Zimo wyp…j". Monika Drożyńska, autorka dzieła fotografowała bardzo dużo haseł pojawiających się w miastach, potem wybierała te, które jej zdaniem są najbardziej trafione i te później haftowała. Przechodniom projekt nie przypadł do gustu: – To bardzo brzydko według mnie, bardzo brzydko, nie powinno tak być – powiedzieli "Wiadomościom" TVP przechodnie. – To ministerstwo nie ma na co pieniędzy wydawać? – pytają inni.

Policja przypomina, że  za używanie słów obelżywych grozi kara ograniczenia wolności, lub kara grzywny do 1500 zł, którą może nałożyć sąd.