Logo

Marketing MIX

Klienci Macroscope OMD inwestują w modelowanie ekonometryczne

Macroscope OMD, dom mediowy należący do Omnicom Media Group, zacieśnia współpracę z kolejnymi Klientami na polu projektów opartych o metody analiz statystycznych, pozwalających na pomiar i maksymalizację wartości reklamy. Obecnie OMG Metrics na zlecenie Macroscope OMD przygotowuje kolejne dwa modele ekonometryczne dla obecnych Klientów. Pozwolą one zmaksymalizować zwrot z inwestycji reklamowych kolejnych kampanii. W 2011 ponad połowa Klientów Macroscope OMD skorzysta z modeli ekonometrycznych.

Obok kluczowych wydarzeń tj. wygrana budżetu Grupy Żywiec na początku 2010 roku i obrona budżetu Polbanku w połowie roku miniony rok dla Macroscope OMD upłynął pod znakiem zwiększenia obszaru zakresu współpracy z dotychczasowymi Klientami. W końcówce minionego roku, kolejnych dwóch Klientów Macroscope OMD zleciło temu domu mediowemu przygotowanie modeli ekonometrycznych. Zaowocowało to podniesieniem liczby Klientów korzystających z tego narzędzia do ponad połowy.

„Tylko na przestrzeni ostatnich dwóch lat, OMG Metrics (centrum badań Omnicom Media Group) wykonał ok. 20-tu modeli ekonometrycznych dla 11 różnych marek z branży OTC, FMCG oraz finansowej. Wśród projektów zrealizowanych przez OMG Metrics przeważają modele udziałów rynkowych, wolumenu lub wartości sprzedaży, pracujemy też z modelami świadomości marki – mówi Beata Szcześniak, managing director Macroscope OMD – Modelowanie pozwala na dostarczanie Klientom najbardziej wiarygodnych rekomendacji, nie ma skuteczniejszego narzędzia. Ekonometria pozwala na optymalny dla zwrotu z inwestycji (ROI) dobór media mixu, intensywności i rozłożenia kampanii w czasie jak również samych taktyk w ramach poszczególnych kanałów. Predykcja efektów porównywanych mediaplanów/mediamixów przyczynia się do maksymalizacji korzyści ze zwrotu inwestycji w reklamę naszych Klientów. Modele pozwalają również na ocenę dotychczasowej komunikacji pod kątem efektywności samych linii kreatywnych. Nasi Klienci widzą wymierne korzyści w zastosowaniu ekonometrii, bo pozwala im na znaczące oszczędności. Jest to bardzo istotny fakt, zwłaszcza w dobie bardzo uważnie wydawanych budżetów marketingowych i ekspansji konkurencyjnych marek”.

Już w 2009 roku centrum wiedzy OMG Metrics opracowało unikalne narzędzie AdEffect, które służy usprawnianiu pracy media plannerów w grupie Omnicom Media Group. Narzędzie to służy do analizy wyników modelu ekonometrycznego, prognozującego efekty świadomościowe kampanii w zależności od wybranych rozwiązań reklamowych tj optymalny media-mix, intensywność kampanii w TV, udział PrimeTimu czy premium pozycji. AdEffect w Polsce powstał w ramach unikalnego projektu ekonometrycznego, opartego na wieloletnim monitoringu wpływu aktywności reklamowej na wskaźniki świadomości marek i reklam. W najbliższym czasie planowana jest rozbudowa tego narzędzia i uzupełnienie go o dane z kolejnych 2 lat monitoringu.

Beata Szcześniak podkreśla, że agencja w dalszym ciągu będzie rozwijać własne projekty badawcze  i ekonometryczne zmierzające do pogłębienia wiedzy dotyczącej efektywności mediów oraz dopasowania komunikacji do konkretnych założeń marketingowych i biznesowych swoich Klientów.

Warto przypomnieć, że Macroscope OMD w ciągu trzech lat zanotował 60% dynamikę wzrostu, wygrywając w ciągu ostatnich dwóch lat przetargi na Grupę Żywiec, Strauss Cafe, HP i broniąc budżetu EFG Eurobank Ergasias (Polbank). Prowadzona przez Beatę Szcześniak agencja posiada doświadczenie w pracy dla szerokiego portfolia Klientów od McdDonald's, branży FMCG (Grupa Żywiec, Bakoma, PVM), finansów (Polbank, DB), technogii (HP) po motoryzację (Tata Motors).