Logo

Marketing MIX

Niestandardowa kampania w Toruniu

„Małe kroki małych ludzi są wielkimi krokami dla ludzkości” Jurij Gagarin, 157 cm – to motto nieszablonowej kampanii promocyjnej, która już 15 marca ruszy w Toruniu. Wystarczy podać swój wzrost na specjalnie uruchomionej aplikacji Facebookowej, by tak jak Gagarin przekroczyć granice nieprzekraczalne…

Wyjątkowa kampania outdoorowa promuje odbywający się 12 kwietnia w Toruniu spektakl audiowizualny z okazji 50. rocznicy pierwszego lotu człowieka w kosmos. Audiowizualną opowieść o dążeniu człowieka do wzbicia się w przestworza wyreżyseruje Jarosław Szoda, laureat Złotej Palmy w Cannes za zdjęcia do filmu „Z podniesionymi rękami”. Scenerią widowiska będą budynki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, na których zostanie zaprezentowana projekcja w technice mappingu 3D. Spektakl będzie prezentowany w godz. 20.00-21.48 i będzie trwał  tyle, ile lot Gagarina po orbicie satelitarnej Ziemi, czyli godzinę i czterdzieści osiem minut.

Poprzedzająca wydarzenie kampania obejmuje niestandardowe działania: projekt billboardów został stworzony przez Galerię Rusz, czyli grupę artystyczną w składzie Joanna Górska i Rafał Góralski, specjalizującą się w prezentacji sztuki w przestrzeni miejskiej. Praca nawiązuje do słynnych słów amerykańskiego kosmonauty Neila Armstronga „To mały krok człowieka, ale wielki krok dla ludzkości.”

Projekt artystów rozpoczyna wyjątkową akcję wykorzystującą nowe media, zrealizowaną i koordynowaną przez organizatorów wydarzenia – Toruńską Agendę Kulturalną i Planetarium im. Władysława Dziewulskiego w Toruniu. Na specjalnie uruchomionej platformie internetowej wystarczy podać swój wzrost, by w symboliczny sposób odbyć kosmiczny lot. „Dane osób biorących udział w facebookowej zabawie zostaną przetworzone na sygnał binarny i wysłane w konkretne miejsce kosmosu, w gwiazdę, która pięćdziesiąt lat temu, czyli wtedy gdy człowiek wyleciał w kosmos, wysłała w stronę Ziemi swoje światło – wyjaśnia Jerzy Rafalski z toruńskiego Planetarium. Teraz, po pięćdziesięciu latach świetlnych, my to światło widzimy i odpowiemy na nie swoim. Warto podkreślić, że ta gwiazda ma swoją planetę, istnieje więc szansa, że za pięćdziesiąt lat ktoś odczyta z niej nasz przekaz”.

Podczas miesięcznej kampanii outdoorowej na ulicach Torunia pojawią się artystyczne billboardy zaprojektowane przez Galerię Rusz, a także nawiązujące do nich graficznie plakaty wielkoformatowe zajmujące całe słupy ogłoszeniowe i mniejsze nośniki w środkach komunikacji miejskiej. Na potrzeby akcji zostanie zrealizowany specjalny spot promocyjny. „Całość działań promocyjnych ma nie tylko zaprosić odbiorców do wzięcia udziału w spektaklu multimedialnym z okazji pięćdziesiątej rocznicy lotu człowieka w kosmos, ale także skłonić ich do refleksji nad wagą tego wydarzenia” – mówi Karolina Szczepanowska z TAK.

Kampania promocyjna została zaprojektowana i zrealizowana przez Dział Promocji i Marketingu Toruńskiej Agendy Kulturalnej, organizatora i współorganizatora imprez i festiwali z różnych dziedzin sztuki.