Logo

Marketing MIX

PIAP apeluje do Senatorów RP

Polska Izba Artykułów Promocyjnych wystosowała pismo do Senatorów Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie nowelizacji ustawy o VAT, na podstawie której przekazywanie prezentów, gadżetów będzie wiązało sie z uiszczeniem podatku. Nowelizacja przewiduje zmiany działań marketingowych, w ramach których przekazywane są nieodpłatnie towary kontrahentom lub konsumentom a przekazanie gadżetów, prezentów świątecznych, wygranych w konkursach będzie wiązało się z koniecznością uiszczenia podatku przez podmiot wydający. Zwolnione z VAT pozostaną towary o wartości do 10 zł lub 100 zł w przypadku, gdy prowadzona jest dokładna ewidencja świadczeń na rzecz danej osoby.

Zmiany proponowane przez Ministerstwo Finansów związane są z dostosowaniem obecnego prawa do dyrektyw Unii Europejskiej i mają wejść w życie 1 kwietnia bieżącego roku. "Wprowadzenie tak drastycznych zmian w ciągu roku podatkowego jest bardzo niekorzystnym rozwiązaniem. Firmy, które dokonują zakupów artykułów promocyjnych mają zatwierdzone plany na działalność marketingową na rok 2011. Wprowadzenie nowych regulacji spowoduje chaos w rozliczeniach realizowanych w ciągu roku, co następnie może przełożyć się na zmniejszenie zakupów i  spadek obrotów całej branży” mówi Tomasz Barudin Prezes PIAP.

Mamy nadzieję, że nasze pismo zostanie zauważone i wpłynie na decyzję Rządzących. Zależy nam na przesunięciu terminu wprowadzenie regulacji na 2012 rok. Takie zmiany wymagają na pewno czasu, aby podmioty funkcjonujące na rynku upominków reklamowych miały szanse dostosować swoje procedury oraz budżety do znowelizowanego prawa – dodaje Barudin.