Incentive travel, jak sama nazwa wskazuje, należy do grupy narzędzi motywacyjnych. Obserwując oferty firmy dostarczających rozwiązania motywacyjne oraz lojalnościowych jest z pewnością nagrodą, o którą warto walczyć. Taka jest też nadrzędna rola – aktywizowanie klientów i pracowników przez atrakcyjny system bodźców.
Incentive travel jest specyficznym rodzajem podróży a nie kategorią eventu. Leszek Skibiński, Prezes Zarządu Grupa TSO, zaznacza, że w szerszej perspektywie może zawierać między innymi takie elementy jak event – czyli wydarzenie, najczęściej krótkie (jedno – max dwudniowe) o dużym natężeniu emocjonalnym. Incentive travel jest narzędziem marketingu bezpośredniego, który służy do wzmacniania kanałów sprzedaży, budowania programów motywacyjnych oraz lojalnościowych wśród pracowników, kontrahentów czy też klientów detalicznych. Incentive travel jest jednocześnie jednym z najlepszych i najczęściej stosowanych systemów nagrodowych.
Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.
Cała publikacja dostępna pod adresem:
pub.oohmagazine.pl/2011/OOH24.pdf