Logo

Marketing MIX

Reklama tranzytowa

Trudno dziś wyobrazić sobie autobus czy tramwaj pozbawiony komercyjnych przekazów obecnych w różnych formach – od oklejania pojazdów folią, po tablice, plakaty, rączki reklamowe i niekonwencjonalne sztuczki ambientu. Wszystko to należy do jednej wielkiej rodziny reklamy tranzytowej, a więc tej, której siłą napędową są koła.

Jak donosi Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej w swoich raportach, ostatnie lata nie należą do najlepszych pod względem sprzedaży tego rodzaju nośników. Gdzie szukać powodów tego znacznego spadku? Jak to zwykle bywa za rozwiązaniem zagadki należy się rozejrzeć w administracyjnym ogródku. – Problem obniżenia wielkości sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej jest przede wszystkim związany z decyzjami właścicieli środków komunikacji (miejskich zakładów komunikacyjnych) – tłumaczy Lech Kaczoń, prezes IGRZ – Wprowadziły one na przestrzeni ostatnich dwóch lat znaczące ograniczenia dotyczące możliwości korzystania z taboru autobusowego i tramwajowego dla celów reklamowych (między innymi zakaz nanoszenia folii na szyby itd.) – wyjaśnia Kaczoń. (…)

Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:
pub.oohmagazine.pl/2011/OOH24.pdf