Logo

Marketing MIX

Nad projektem opakowania

Projektowanie opakowania to trudne pod względem marketingowym zadanie. Wysoka konkurencja na rynku sprawia, że na trade marketingu spoczywa ogromne zadanie. Walka o Klienta zaczyna się na poziomie aranżacji półki sklepowej, ale bardzo szybko przenosi się na płaszczyznę samego produktu, który bądź co bądź, reprezentowany jest przez opakowanie.

Kiedy produkt nie ma swojego ambasadora w postaci sprzedawcy lub przedstawiciela marki, kiedy nie może pokazać swojego wnętrza przez akcje degustacyjne – jedyną jego szansą jest opakowanie. Wygląd zewnętrzny liczy się nie tylko w relacjach społecznych ale także na płaszczyźnie produkt – klient. Opakowanie jest jednym z narzędzi komunikacji z konsumentem i jako takie przyjmuje na siebie coraz więcej funkcji, być może także w związku z powszechnym ostatnio ograniczaniem budżetów na reklamę. – Jednym z najbardziej nasilających się w ostatnim czasie nurtów jest shopper marketing, zgodnie z którym 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest w punkcie sprzedaży, pod wpływem impulsu, nie zaś racjonalnych decyzji lub zapamiętanej reklamy TV – mówi Magda Jakiel z firmy Add Head Cat – W efekcie opakowanie w coraz większym stopniu ma za zadanie oddziaływać na zmysły i emocje – zauważa Jakiel. Połączenie aspektu zmysłowego z racjonalnym (funkcja informacyjna opakowania) to wyzwanie, z jakim zespoły projektowe spotykają się na etapie wdrażania koncepcji kreatywnej. (…)

Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:
pub.oohmagazine.pl/2011/OOH24.pdf