Firma, która ma ogólnopolską sieć dystrybucji towaru powinna uwzględnić efektywny merchandising w swoim marketingowym dekalogu. Efektywny merchandising nie ogranicza się natomiast do wystawienia towaru na półce i wycierania z niego kurzu, jest rozbudowaną strukturą, której końcowy wizerunek jest sumą cech produktu i wartości firmy.
Właściwy merchandising jest narzędziem umożliwiającym promowanie wybranych produktów, a co za tym idzie – wpływ na ich udział w sprzedaży. Jest ściśle podporządkowany strategii sprzedażowej opracowanej na podstawie zwyczajów zakupowych klientów. – W innym miejscu prezentujemy produkty promowane, w innym droższe, bardziej ekskluzywne, w innym jeszcze wyprzedażowe – mówi Małgorzata Aftowicz, Kierownik działu marketingu handlowego marki Play – Dbamy o odpowiednią ekspozycję produktów – klient ma do nich swobodny dostęp, w pobliżu znajdują się materiały btl informujące o naszej ofercie i produktach, jakie mamy w sprzedaży – dodaje Aftowicz. Wszystkie działania z obszaru BTL są tworzone z myślą o odbiorcy i jego wygodzie, a także nawiązaniu z nim kontaktu. Komunikacja z klientam zaczyna się od witryny, której forma zaprasza do środka sklepu.(…)
Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.
Cała publikacja dostępna pod adresem:
pub.oohmagazine.pl/2011/OOH24.pdf