Logo

Marketing MIX

TAURON Bachleda Ski w liczbach

1116 zawodników i 13500 widzów zgromadziły w zimie 2011 zawody objęte programem TAURON Bachleda Ski, mającym na celu odnowę polskiego narciarstwa. Minione miesiące to jedynie początek akcji zaplanowanej na kolejne dwa lata.  

Projekt TAURON Bachleda Ski to efekt współpracy najbardziej utytułowanego polskiego narciarza alpejskiego, Andrzeja Bachledy – Curusia oraz firmy TAURON Polska Energia S.A. Jego celem jest dodanie polskiemu narciarstwu dawki pozytywnej energii poprzez wsparcie cyklu Mistrzostw Polski Amatorów PZN oraz Mistrzostw Polski Seniorów PZN – najbardziej prestiżowej imprezy sezonu. Dodatkowo w ramach projektu i serii zawodów TAURON Energy Ski Cup przez całą zimę poszukiwani byli najzdolniejsi narciarze młodego pokolenia, którzy następnie zostaną objęci programem treningowym TAURON OlimpijSki.

Sportowa część projektu spotkała się z dużym zainteresowaniem. Łącznie podczas 14 imprez jakie odbyły się w ramach akcji, na starcie stanęło aż 1116 zawodników a ich zmagania obejrzało ok. 13500 widzów. Liczby te niewątpliwie byłyby jeszcze wyższe gdyby ze względu na złe warunki śniegowe nie odwołano najważniejszej imprezy sezonu jaką były Mistrzostwa Polski Seniorów PZN.  

Duże zainteresowanie ze strony mediów pozwoliło dotrzeć także do tych miłośników białego szaleństwa, którzy nie mogli pojawić się na stoku. Dzięki ponad 400 relacjom z projektu w internecie, prasie, radiu i telewizji, wszyscy mogli śledzić zmagania sportowców oraz poszukiwania nowych gwiazd polskiego narciarstwa alpejskiego. Relacje filmowe z adresowanej do młodzieży serii TAURON Energy Ski Cup oglądano na internetowej stronie projektu niemal 2500 razy, wielu fanów zaskarbił sobie także profil projektu na Facebook’u. „Działania komunikacyjne prowadzone w sieci są w dzisiejszych czasach nieodzownym elementem każdej strategii PR. Dzięki współpracy z aktywnymi w internecie społecznościami narciarzy, szerokiej komunikacji na portalach adresowanych do osób aktywnie spędzających czas wolny czy interesujących się sportem oraz wykorzystaniu portali społecznościowych, byliśmy w stanie dotrzeć z naszym przekazem do wszystkich tych, którym zależy na odnowie polskiego narciarstwa alpejskiego.” – mówi Paweł Gniadek, dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej i PR w TAURON Polska Energia S.A.  

Sezon zimowy 2010/2011 stanowi dopiero początek akcji, która ma potrwać co najmniej do Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w Rosji w 2014 roku. W najbliższym czasie wyselekcjonowana grupa najbardziej uzdolnionej narciarsko młodzieży rozpocznie treningi pod okiem specjalistów z Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie by następnie sprawdzić się na śniegu podczas letnich wyjazdów na alpejskie lodowce.