Logo

Marketing MIX

Jubileuszowa wersja czteropaków Coca-Coli

Z okazji 125. rocznicy powstania, marka Coca-Cola przygotowała dla konsumentów jubileuszowe czteropaki, z Coca-Colą w butelce Hutchinsona. Było to pierwsze w historii tego słynnego napoju opakowanie.

Limitowana edycji czteropaków Coca-Coli dostępna jest w sprzedaży w specjalnych ofertach promocyjnych w maju i w czerwcu, aż do wyczerpania zapasów, w wybranych sklepach popularnych sieci handlowych, m.in.: Carrefour, Real, Tesco, Piotr i Paweł, Polomarket, Alma oraz Bomi, na terenie całego kraju. W urodzinowej wersji czteropaków, kultowa butelka konturowa została zastąpiona przez tak zwany model Hutchinson. Cena sugerowana czteropaku wynosi około 8 złotych.

Dodatkowym akcentem wersji limitowanej czteropaka, nawiązującym do historii, tradycji
i dziedzictwa marki, są niestandardowe, tekturowe opakowania butelek ozdobione klasycznymi grafikami Coca-Coli z połowy XX w.

Coca-Cola została po raz pierwszy rozlana do butelek w 1894 roku przez właściciela firmy Biedenharn Candy Company oraz sklepu ze słodyczami Jospeha Biedenharna z Vicksburga (Mississippi). Był on pod wrażeniem szybko rosnącego popytu na Coca-Colę, sprzedawaną wówczas w jego sklepie prosto z dystrybutora. Biedenharn rozpoczął rozlewanie napoju do szklanych butelek, zwanych od nazwiska ich projektanta, modelem Hutchinsona.

Pierwsza oficjalna umowa na przemysłowe butelkowanie Coca-Coli została podpisana
w 1899 roku przez dwóch młodych prawników i przedsiębiorców z Chatanooga w stanie Tenessee w USA – Benjamina E. Thomas i Josepha B. Whitehead – z ówczesnym prezesem The Coca-Cola Company, Asa Candlerem. Uzyskali oni wyłączne prawo do butelkowania Coca-Coli na terenie Stanów Zjednoczonych za symbolicznego dolara.

Butelki o prostych ściankach, takie jak model Hutchinsona, funkcjonowały na rynku do 1916 roku, gdy zastąpiła je rozpoznawalna na całym świecie butelka konturowa, która znajduje się w regularnej sprzedaży po dzień dzisiejszy. Unikalny kształt butelki konturowej pozwalał zidentyfikować oryginalną Coca-Colę nawet w ciemnościach, np.: w chłodziarce pełnej innych butelek z napojami, zabezpieczając ją przed licznymi podróbkami. Pomógł również marce Coca-Cola stać się jedną z najbardziej rozpoznawanych na świecie.