Logo

Marketing MIX

„Fanta Less Serious” w imię radości

Rozpoczęła się kolejna odsłona kampanii „Fanta Less Serious”, której motywem przewodnim jest zabawa i czerpanie radości z życia. Kampania odwołuje się do powszechnej wśród nastolatków potrzeby wyróżnienia się z tłumu i bycia w centrum uwagi. Ambasadorami marki, którzy zachęcają do wspólnej, interaktywnej zabawy zostało 6-ciu nowych, animowanych bohaterów. Kampania obejmie swym zasięgiem Europę, Stany Zjednoczone Ameryki, Amerykę Łacińską, Afrykę i Azję. Polskiej odsłonie kampanii „Fanta Less Serious” będzie towarzyszył projekt przygotowany wspólnie z operatorem komórkowym Play.

Nowa wersja „Fanta Less Serious” odwołuje się do tych elementów życia społecznego, które dla nastolatków – głównej grupy docelowej napoju – są szczególnie istotne: zamiłowania do zabawy, radosnego podejścia do życia i potrzeby wyróżnienia się. Ucieleśnieniem takiej filozofii są animowani bohaterowie: Gigi, Floyd, Kimmy, Todd i bliźniaki Lhava. Różnią się oni od siebie pod względem zainteresowań, charakteru i wyglądu, ale to, co ich łączy,
to czerpanie radości z życia i umiejętność wybrnięcia nawet z najbardziej kłopotliwych sytuacji. Wszyscy bohaterowie wystąpią w spocie reklamowym, zaś postaci Todda i Tristana dodatkowo pojawią się na materiałach przeznaczonych do punktów sprzedaży, towarzyszących promocji Fanty.

– Fanta to marka innowacyjna, którą wyróżnia sposób komunikowania. Jej główne atrybuty to zabawa, radość oraz oryginalność – powiedział Sebastian Wężyk, odpowiedzialny za markę Fanta, w Coca-Cola Poland Services. Tegoroczna kampania „Fanta Less Serious” nawiązuje do ubiegłorocznej kreacji, która dzięki zupełnie nowej stylistyce, stała się przełomem w komunikacji napojów gazowanych. Rysunkowe postaci, które są towarzyskie, otwarte i lubią skupiać na sobie uwagę otoczenia, stały się bardzo popularne wśród młodzieży i zyskały wielu sympatyków – dodał Sebastian Wężyk.

Na potrzeby polskiej kampanii „Fanta Less Serious” został przygotowany specjalny projekt z operatorem komórkowym Play. Głównym założeniem akcji będzie możliwość darmowego doładowania telefonu w sieci Play, dzięki specjalnym kodom ukrytym pod nakrętkami półlitrowych butelek Fanty pomarańczowej i cytrynowej. Każda nakrętka zawierać będzie darmowe doładowanie o wartości 2 PLN lub starter Play Fresh. Promocja dostępna będzie na terenie całej Polski już od 4 maja 2011 r. do wyczerpania zapasów, nie później jednak niż do 31 grudnia 2011 r.

Za zakup mediów odpowiadać będzie dom mediowy Starcom. Adaptację spotu przygotowała agencja McCann Erickson. Działania w Internecie prowadzi agencja K2.