Ruszyła ogólnopolska kampania outdoorowa promująca ekojazdę. Od 1 czerwca billboardy w całym kraju zapraszają kierowców do zapoznania się z tajnikami ekologicznego prowadzenia pojazdów. Organizatorem przedsięwzięcia jest Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID-Warszawa.
Plakat eksponowany na tablicach wybrany został w otwartym konkursie. Wszyscy fani i entuzjaści ekologicznej jazdy mogli spróbować swoich sił i przedstawić pomysły na zainteresowanie użytkowników dróg tą tematyka. Zwyciężyła praca autorstwa Pauliny Kosmy. Plakat obrazowo przedstawia oddziaływanie samochodów na środowisko. Zielone, pasiaste tło „zanieczyszczają” spaliny emitowane przez odznaczony białym konturem pojazd. Pozornie monotonny obraz skłania do uważnego przyjrzenia się i wychwycenia trudno dostrzegalnych na pierwszy rzut oka elementów. Plakat – oszczędny w warstwie werbalnej – zawiera jedynie hasło: „Ekojazda?”.
Pytanie zawarte w haśle subtelnie proponuje odbiorcom reklamy rozpoczęcie poszukiwań odpowiedzi na pytanie: czym ekojazda jest i co daje nam i środowisku, w którym żyjemy? Mamy nadzieję, że ta nienachalna sugestia płynąca z plakatów skłoni Polaków do odwiedzenia serwisu Akademii Ekojazdy i wrzucenie „eco-biegu”- mówi Małgorzata Konkol, koordynator projektu (Centrum UNEP/GRID-Warszawa).