W czerwcu na nośnikach Cityboard Media promowany był Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa – ogólnopolska akcja organizowana po raz drugi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa to akcja organizowana po raz drugi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz licznych Partnerów, odbywająca się pod patronatem honorowym Ministra Infrastruktury. Jej celem jest promowanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach i doprowadzenie do zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych. Skierowana do wszystkich uczestników ruchu: kierowców, pasażerów, rowerzystów, pieszych, ma przekonać ich do racjonalnych zachowań na drodze na co dzień. Punktem kulminacyjnym programu jest Weekend bez Ofiar, stanowiący swojego rodzaju narodowy test bezpieczeństwa: w tym roku zaplanowano go na pierwszy wakacyjny weekend 25-26 czerwca. Brawurowi, nieodpowiedzialni kierowcy byli nawoływani do pozostania w tym czasie w domach, co miało zwiększyć bezpieczeństwo tych, którzy szanują zasady i życie – swoje i innych.
W ramach promocji bezpieczeństwa w ruchu drogowym przez cały czerwiec w różnych miastach Polski odbywały się pikniki rodzinne, na których m. in. można było dowiedzieć się jakie przeciążenia działają na człowieka w czasie zderzenia, przypomnieć sobie zasady udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych.
W ramach happeningów edukacyjnych organizowano symulacje wypadków, w tym pokazy akcji ratowniczych, ćwiczeń z obrony cywilnej. Można było skorzystać także z komputerowych symulatorów jazdy oraz przejść próbę dachowania.
Cityboard Media, tak jak przy pierwszej edycji akcji, również w tym roku udzieliła jej swojego wsparcia jako patron mediowy. Do dyspozycji organizatorów oddano powierzchnie reklamowe nośników typu cityboard zlokalizowanych w Warszawie, Trójmieście, Łodzi, Lublinie i Poznaniu. Dodatkowo dla potrzeb akcji udostępniono ecolighty – najnowsze produkty z oferty Cityboard Media. Te nośniki cyfrowe zlokalizowane w ruchliwych punktach stolicy stanowią doskonałe medium trafiające ze swym przekazem do kierowców. Cyfrowy obraz decyduje o doskonałej jakości prezentowanego na ecolightach materiału reklamowego i informacyjnego, natomiast specjalne czujniki natężenia światła, w które wyposażono nośniki dbają o to, aby nadmierna jego emisja nie powodowała oślepienia kierowców. Zmiana ekspozycji na ecolightach odbywa się w spokojnych 10-sekundowych sekwencjach, tak by nie rozpraszać uwagi kierowców. – To wszystko sprawia, że ecolighty są nośnikami nie tylko najnowoczesniejszymi pod względem technologicznym, ale respektującymi zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego, co stanowi istotne novum jeśli chodzi o występujące w przestrzeni miejskiej nośniki cyfrowe. Chcemy, aby był to pozytywny i konstruktywny przykład dla branży – mówi o najnowszych nośnikach Cityboard Media Marcin Stan, członek zarządu firmy. – Ecolighty mają stanowić połączenie wysokiej jakości w reklamie zewnętrznej z troską o miejska estetykę i bezpieczeństwo ruchu – dodaje.