Logo

Marketing MIX

Świętokrzyskie na wojnie z rakiem

Według statystyk z początku tego roku Województwo Świętokrzyskie zajmowało ostatnie miejsce w rankingu ilości wykonywanych badań wykrywających raka piersi i szyjki macicy. Wojewoda Świętokrzyski wspólnie z Wicemarszałkiem województwa zdecydowali się na intensywną kampanię społeczną, która swój początek miała 26 maja A.D. W kampanie udało się zaangażować strategicznych partnerów, firmy: Enea S.A. i Xerox, które postanowiły włączyć idee „Kochaj Życie” w swoje programy budowania odpowiedzialnego społecznie biznesu. Zadanie opracowania koncepcji kreatywnej, strategii, zaprojektowania materiałów oraz wdrożenia działań powierzono agencji Naberus.

Kiedy mamy do czynienia z realizacją działań społecznych dla tak szerokiej i zróżnicowanej grupy, jak całe województwo, strategia komunikacji musi zakładać użycie różnych metod skutecznie trafiających do świadomości poszczególnych warstw odbiorców. Niezwykle istotnym elementem kampanii Kochaj Życie w tym kontekście jest połączenie nowoczesnych i nietypowych metod komunikacji z profilaktyką realizowaną w bezpośredni sposób poprzez dużą ilość spotkań z grupami reprezentującymi społeczności lokalne.

Kampania otrzymała zatem wyjątkowy i zapadający w pamięć logotyp, materiały marketingowe zaprojektowane z niezwykłą dbałością o funkcjonalność i estetykę; na szczególną uwagę zasługują unikatowe plakaty wykonane w technologii 3D Flip, która umożliwia umieszczenie dwóch obrazów na jednym nośniku. „Mając na względzie skuteczność komunikacji zdecydowaliśmy się na nietypowy koncept plakatów, który wyróżnia się na tle dziesiątek innych wiszących gdzieś obok, przykuwa uwagę odbiorcy i co najistotniejsze wywołuje w nim poszukiwane przez nas emocje” – mówi Tomasz Dziedzic, z agencji Naberus. „Emocje są tutaj kluczowym czynnikiem; utrwalają komunikat, pozwalają mu wniknąć do świadomości odbiorcy i pozostać w niej na tyle długo, aby wywołać oczekiwany skutek”.

Cennym wsparciem komunikacyjnym dla akcji były już takie wydarzenia jak, np.:  Wystawa „Świętokrzyskie Amazonki” – zaprezentowany w gmachu Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego zbiór surowych, naturalistycznych rzeźb odlanych w gipsie na wzór ciał kobiet, które pokonały raka i dziś tworzą świętokrzyski oddział Klubu Amazonek; czy efektowna parada kilkuset motocykli przez centrum miasta, która zwróciła uwagę na kwestie kampanii nie tylko w grupie kobiet, ale również wśród mężczyzn.

Przed organizatorami stoją kolejne zadania, wśród których przewidziano m.in.:  współdziałanie z restauratorami z regionu w propagowaniu idei kampanii w swoich lokalach, angażowanie w badania dużych zakładów pracy, spotkania regionalnych autorytetów oraz lekarzy ze Świętokrzyskiego Centrum Onkologii z lokalnymi społecznościami oraz finał akcji zaplanowany na dzień 17 Października, kiedy to obchodzimy Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi.

„Wspólnie z Wicemarszałkiem Grzegorzem Świerczem podejmując decyzje o rozpoczęciu kampanii wiedzieliśmy,  że leży na nas odpowiedzialność za losy wielu osób, nie tylko tych mogących zachorować, ale również ich bliskich. Nasze doświadczenie, które umożliwiło sukces w ubiegłych latach postanowiliśmy wesprzeć zaangażowaniem i pomysłami agencji Naberus. Po pierwszych kilku tygodniach trwania akcji płyną do nas bardzo pozytywne i wspierające komentarze o odbiorze kampanii. Utwierdza nas to w przekonaniu o słuszności naszych decyzji i daje dużą motywacje do realizacji kolejnych intensywnie zaplanowanych punktów strategii Kochaj Życie”, mówi Wojewoda Świętokrzyski – Bożentyna Pałka-Koruba