Logo

Marketing MIX

Portale wychodzą z reklamą poza Internet

Jeden z wybitnych znawców i pasjonatów z zakresu marketingu Richard Hall z całą premedytacją stwierdził, iż marketing jest sztuką uwodzenia, a nie da się kogoś uwieść, kto nie ma bladego pojęcia o Twoim istnieniu.

W dobie, gdzie reklama stała się zbyt nachalna i mało lubiana przez odbiorców szukamy takich kanałów komunikacji marketingowej, które z jednej strony skutecznie dotrą do naszego odbiorcy, dadzą im znać o naszym produkcie czy usłudze, a z drugiej strony nie odstraszą swoją natarczywością.

Sklepy internetowe oraz portale www. aby dotrzeć do masowego klienta umieszczają reklamy nie tylko w telewizji (sąsiad.pl, sympatia.pl, gumtree.pl) czy na tradycyjnych billboardach, ale również na wielkoformatowych nośnikach LED TV. W ostatnich miesiącach firma BE Media digital out of home media zrealizowała kilkanaście kampanii promujących sklepy internetowe oraz portale www.na wielkoformatowych nośnikach Led (mirat.pl, jestesmodna.pl, visby.pl, iglaco.com, agiza.pl). Zaletą takiej reklamy jest przede wszystkim interaktywność, wyjście przed szereg innych firm oraz błyskawiczna aktualizacja, dzięki której informacje o promocjach czy wyprzedażach są emitowane w czasie rzeczywistym.

Firmę nie zawsze stać na reklamę telewizyjną, a wyjście poza Internet to czasem jedyne rozwiązanie, aby wyróżnić się z tłumu innych produktów, firm czy usług.

Telebimy oraz pozostałe targetowane cyfrowe nośniki np. na uczelniach wyższych, w komunikacji miejskiej, na lotniskach czy w galeriach handlowych spełniają idealnie swoją rolę docierając swoim komunikatem do klienta masowego lub określonej grupy celowej niższym budżetem, budząc jednocześnie zainteresowanie bez nachalności.

Z badań wynika, iż firmy bardzo niechętnie poddają się zmianom, dostosowują się do nowych trendów z nieufnością, a przecież cały marketing to niekończące się zmiany. Firmy, które  schodzą z utartego szlaku osiągają zaskakujące efekty swoich działań oraz uznanie wśród klientów, bo przecież jak powiedział Henry Ford „jeżeli będziesz działał tak jak większość, to tak jak większość odniesiesz porażkę, natomiast jeżeli będziesz działał tak jak nieliczni, to tak jak nieliczni odniesiesz sukces”.