Logo

NowościWielki Format

Druk z osobowością (wywiad)

Z Adamem Bieniewskim, Production Printing & Solutions Product Managerem w Konica Minolta Business Solutions Polska rozmawiamy na temat druku cyfrowego na potrzeby marketingu.

Joanna Łęczycka: Jak Pan ocenia popyt na druk cyfrowy w marketingu?
Adam Bieniewski: Czasy kiedy klienci zamawiali materiały reklamowe w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy  egzemplarzy odeszły już bezpowrotnie w przeszłość. Dziś dominują szybkie i krótkie zlecenia. Druk cyfrowy idealnie się do tego nadaje. Przy tego typu strukturze zamówień można je realizować szybciej i taniej niż przy pomocy techniki offsetowej. A jakość jest równie wysoka. Poza tym kampanie reklamowe są obecnie coraz częściej personalizowane. Wykonanie tego typu zleceń metodą tradycyjną jest niemożliwe.      

JŁ: Co najczęściej firmy i agencje zlecają, jeśli chodzi o druk cyfrowy i offset?
AB: Klienci coraz chętniej wybierają technologie cyfrową ze względu na czas i wygodę. Tak naprawdę zamówione materiały można odebrać jeszcze  tego samego dnia, w którym zostało złożone  zamówienie. W przypadku niskich nakładów wykonanie zlecenia trwa jeszcze krócej. Jeśli klient przyniesie w przenośnej pamięci gotową pracę, to czasami wszystko zajmuje zaledwie kilkanaście minut. W sam raz na tyle, żeby klient zdążył w tym czasie napić się kawy. (…)

Artykuł ukazał się w dodatku do OOH magazine – Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn, maj 2011.

Cała publikacja dostępna pod adresem:
http://pub.oohmagazine.pl/2011/RAPORTDMM.pdf