Logo

Marketing MIX

eMarketer: Chiny drugim największym rynkiem reklamy

W bieżącym roku Chiny pokonają Japonię i staną się drugim po USA największym rynkiem reklamowym na świecie.
W 2010 roku wydatki na reklamę w Japonii sięgnęły 34 miliardów dolarów – informuje eMarketer. Było to tylko o 0,4 proc. więcej niż w roku 2009, a w roku bieżącym – przede wszystkim na skutek tsunami i dalszych problemów gospodarki, nakłady reklamowe w Kraju Kwitnącej Wiśni mają spaść o 3,7 proc., do 32,7 miliarda dolarów.

Tymczasem w przypadku Chin na 2011 rok prognozowany jest 14-proc. wzrost wydatków na reklamę, do 38,3 miliarda dolarów. Niezagrożona jest pozycja Stanów Zjednoczonych jako największego rynku reklamowego na świecie – w tym roku jego wartość ma sięgnąć 157,4 miliarda dolarów.