Logo

NowościWielki Format

European Leadership Conference 2011 – nowe trendy na rynku

Jednym z głównych tematów European Leadership Conference 2011 w Monachium były nowe produkty, aplikacje i usługi. Na wystawie towarzyszącej konferencji prezentowano sposoby wykorzystania najnowszych, globalnych trendów technologicznych. Konica Minolta przypomniała o przemianach zachodzących w Grupie i procesie przekształcania firmy z producenta w dostawcę rozwiązań.

Jak będzie wyglądał świat jutra można było się przekonać na specjalnej wystawie towarzyszącej ELC 2011. Na powierzchni ponad 1,5 tys. metrów kwadratowych zaprezentowano pełne spektrum urządzeń i technologii, które powinien mieć w swojej ofercie każdy dostawca rozwiązań z zakresu zarządzania drukiem i produkcją. Na wielu stoiskach przedstawiono innowacyjne technologie i rozwiązania z zakresu nowych obszarów działalności.

– Jeżeli chcemy zrozumieć, jak będą wyglądały rozwiązania biznesowe jutra, musimy spojrzeć na nowe, globalne trendy w dziedzinie technologii informatycznych, na przykład aplikacje w chmurze, czy też mobilne rozwiązania informatyczne. Nasze działy badawcze już nad tym pracują, a wiele z tych rozwiązań  zostało wdrożonych w naszych produktach, aplikacjach i usługach – mówił Olaf Lorenz, General Manager of the International Marketing Division w Konica Minolta Business Solutions Europe.

Wiele z prezentowanych na wystawie rozwiązań zostało przygotowanych w odpowiedzi na zapotrzebowanie konkretnych segmentów rynku.  

– Konica Minolta wdraża wertykalne podejście do rynku. Do realizacji naszego celu wybraliśmy sektory edukacji, opieki zdrowotnej, finansów i usług prawnych. W nich dostrzegamy największy potencjał wzrostu. Obecnie opracowujemy specjalistyczne rozwiązania odpowiadające na zapotrzebowania tych sektorów  – mówił Lorenz.

Konica Minolta planuje także poszerzenie swojej oferty drukarek wielkoformatowych dla sektora poligraficznego. Nowe urządzenie KIP KC100 prezentowane podczas ELC 2011 zostało zaprojektowane dla klientów poszukujących rozwiązań umożliwiających szybką produkcję dokumentów kolorowych i czarno-białych, materiałów dla biznesu oraz wysokiej jakości grafiki. Na wystawie można było zobaczyć nowe aplikacje. Jedną z nich był Printgroove JT Web – rozwiązanie web-to-print dla dostawców usług poligraficznych i firm. Najnowsza wersja 5.0 ułatwia pracę wszystkim administratorom oraz operatorom druku i wprowadza nowy standard w zakresie wygody oraz wydajności.

Duża liczba oferowanych programów, aplikacji i rozwiązań doskonale ilustrowała proces przemiany Grupy z producenta urządzeń w dostawcę kompletnych rozwiązań.

– Podczas ELC 2011 nasi klienci i partnerzy mogli spojrzeć w przyszłość segmentu  Business Solutions. Jeśli chcemy pozostać liderem wśród firm zarządzających produkcją i obiegiem dokumentów musimy oferować klientom nowoczesne, i wydajne rozwiązania pomagające im usprawnić organizację pracy. Właśnie to pokazała Konica Minolta Business Solutions podczas ELC 2011 – podsumował wyniki konferencji Olaf Lorenz.

W Monachium nie zapomniano również o ekologii. Zwracano uwagę, że zrównoważony rozwój i ochrona zasobów naturalnych to od dawna jeden z filarów, na których opiera swoją  działalność cała Grupa. Już w roku 2000 Konica Minolta wyprodukowała pierwszy toner do drukarek wykonany z biomasy. W swojej wizji rozwoju sprzed dwóch lat – „Eco Vision 2050” – firma zapowiedziała ograniczenie do roku 2050 emisji dwutlenku węgla aż o 80 procent. Już w roku 2015 redukcja ma wynieść 20 procent. Stanowisko Grupy na ten temat najlepiej odzwierciedla hasło „Corporate Green”. Wskazuje ono na ekologiczne podejście firmy do procesu produkcji i stawia za cel ciągłe wdrażanie nowych technologii. Mają one pozwolić na zmniejszenie negatywnego wpływu urządzeń na środowisko naturalne podczas całego cyklu ich eksploatacji – od badań podstawowych aż po recykling.