Identyfikacja wizualna nowo powstałej spółki LUKAS Finanse to efekt pracy Mamastudio. Jej celem było wzmocnienie wizerunku instytucji finansowej działającej w obszarze consumer finance, opartej na wartościach takich jak: przejrzystość, nowoczesność, prostota oraz sprawność działania.
Nowy znak Lukas Finanse wpisuje się w kategorię instytucji finansowych, dzięki wykorzystaniu tradycyjnej dla tego sektora kolorystyki.
„Kolor granatowy, który ugruntował kod wizualny dla całego sektora finansowego oznacza przede wszystkim wiarygodność i solidność, kojarzy się z bezpieczeństwem i zaufaniem. Całkowicie zrezygnowaliśmy z obecnego w poprzednim znaku koloru żółtego, ponieważ był zbyt obciążający” – powiedział Piotr Ręczajski, dyrektor strategiczny, partner Mamastudio.
Oprócz granatu w nowym logotypie LUKAS Finanse widoczny jest zielony element stanowiący część litery „K”. Nadaje to jej indywidualny, a przez to łatwy do zapamiętania charakter przy jednoczesnym nawiązaniu do kapitału wizualnego marki. „Zindywidualizowana litera „k” w nowym logotypie nawiązuje do charakterystycznej postaci widocznej w poprzednim logotypie. Marka LUKAS znana jest na naszym rynku od dwudziestu lat, chcieliśmy nawiązać do tej historii” – dodał Ręczajski.
Nowy logotyp jest częścią pełnego systemu identyfikacji korporacyjnej stworzonej przez Mamastudio dla Lukas Finanse. Charakteryzuje się on dużą ilością bieli, powietrza, co powoduje, że całość jest elegancka i subtelna, a jednocześnie prosta i przejrzysta. Pozwala to podkreślić najważniejsze znamiona instytucji finansowej z segmentu finansów konsumenckich, jakimi są odpowiedzialność, bezpieczeństwo, ale także rozwaga i sprawność działania gwarantująca klientom swobodę planowania.