Logo

Marketing MIX

Wspólna inicjatywa Grupy Ströer i Cityboard Media

Dwie wiodące firmy na polskim rynku OOH postanowiły wspólnie zainicjować projekt, którego celem jest przybliżenie zalet reklamy zewnętrznej. Projekt został przedstawiony podczas wspólnej konferencji prasowej, która odbyła się 15 listopada br. w Warszawie.

Kampania realizowana przez Cityboard Media oraz Ströer Media pod hasłem Pokaż się! ma na celu przybliżenie małym i średnim przedsiębiorstwom efektywności outdooru w docieraniu do konsumentów produktów i usług, tak na poziomie ogólnopolskim, jak i lokalnym, kierując ich klientów np. do sklepów, czy punktów usługowych. Kampanii towarzyszy sześć projektów plakatów, posługujących się hasłami przedstawiającymi wybrane cechy reklamy zewnętrznej tj. „Pracuję 24 godziny na dobę”, „Nie dam się wyłączyć”, Przyciągam wzrok” itp.

Kampanię uzupełnia platforma internetowa dostępna pod adresem www.twójoutdoor.pl,  na której znaleźć można odpowiedzi na wiele istotnych pytań: czym właściwie jest outdoor, jakie są jego zalety i wady, czym należy się kierować przy tworzeniu kampanii reklamowej oraz wyborze kreacji. Ponadto strona  zawiera konkretne case studies z zakresu skuteczności outdooru, czasu trwania kampanii i jej zauważalności oraz współdziałania najstarszego i najnowszego medium reklamowego, czyli outdooru i Internetu.
Konferencja prasowa, która odbyła się 15 listopada br. w Warszawie była poświęcona zarówno omówieniu ww. projektu, jak i prezentacji modelu efektywności kampanii OOH. Dariusz Kubuj, niezależny ekspert z zakresu OOH, który na zlecenie obu firm przeprowadził badania efektywności kampanii outdoorowych, zaprezentował podczas konferencji wyniki swoich analiz. W jego badaniu wykorzystanych zostało 420 case’ów zgromadzonych na rynku polskim w latach 2006-2011 przez trzy firmy reklamy zewnętrznej (Cityboard Media, News Outdoor oraz Grupę Ströer). Łącznie analizy wykonano na podstawie badań, w których wzięło udział ponad 400 tysięcy osób. Wyniki analizy zostały ponadto uzupełnione o dodatkowe dane z dwóch źródeł: Expert Monitor i TGI. Uwzględnienie dodatkowych danych pozwoliło na wyeliminowanie wielu zaburzeń, co korzystnie wpłynęło na ostateczny efekt analizy.

„Analiza wszystkich badań z zakresu reklamy zewnętrznej, zrealizowanych na przełomie ostatnich sześciu lat, wykazała jednoznacznie, że outdoor skutecznie buduje znajomość marki oraz że każde zwiększenie intensywności kampanii przynosi również zwiększone efekty.” – mówi Dariusz Kubuj. „Wyniki analizy wykazały również, że branża reklamy zewnętrznej jako jedyne medium reklamowe może zaproponować reklamodawcom model odwołujący się do spodziewanej efektywności kampanii, a nie tylko do wielkości spodziewanego audytorium.” – dodaje.

Wyniki analiz przeprowadzonych przez Dariusza Kubuja są wyrażone w odniesieniu do tablic 6×3 m (frontlight), ponieważ tablice te są uważane obecnie za standard rynkowy i występowały w większości analizowanych case’ów.

72% wszystkich nośników 6×3 m oraz aż 94% nośników 12×3 m i 12×4 m znajduje się w ofercie firm Ströer oraz Cityboard Media, co oznacza, że aż 76% wydatków na nośniki z segmentu reklamy wielkoformatowej (6×3 m, 12×3 m, 12×4 m) trafia do tych operatorów*. Tak znacząca pozycja na polskim rynku to powód, dla którego Cityboard Media oraz Ströer postanowiły podjąć wspólne działania.