Pod koniec października 2011 roku niemiecki internetowy kanał informacyjny n-tv zatytułował jeden ze swoich artykułów „Ciocia Angela tym razem nieformalnie”. Oryginalny tytuł artykułu „Tante Angela mal ganz un-steiff” jest ciekawą grą słów nawiązującą z jednej strony do nieoficjalnego zachowania pani kanclerz podczas wręczenia uroczego prezentu Sarkozemu (un-steiff -, z niemieckiego nieoficjalnie), a z drugiej do nazwy firmy Steiff, z której wspomniany upominek pochodził. Powodem tego nietypowego prezentu były narodziny Giulii, córki francuskiego prezydenta Nickolasa Sarkozego. Angela Merkel przekazała świeżo upieczonemu ojcu pluszowego misia w atrakcyjnym opakowaniu podarunkowym.
Zaporojektowane przez Grupę STI opakowanie podarunkowe tym razem znalazło swoje miejsce we francuskiej rodzinie prezydenckiej. Jest ono częścią kolekcji opakowań przeznaczonych dla detalistów firmy Steiff. Opakowanie posiada przede wszystkim funkcję ochronną po to, aby wszystkie misie, nosorożce, białe niedźwiedzie, słoniki lub też inne pluszaki dotarły w nienagannym stanie do adresata.
Przy wyborze pluszaków zwykle dużą rolę odgrywają aspekty dotykowe produktu. Dlatego też asortyment firmy Steiff jest prezentowany w miejscu sprzedaży w formie niezapakowanej. Z uwagi na fakt, że pluszaki często nabywane są w celach podarunkowych, dla niemieckiej firmy z tradycjami jaką jest Steiff, istotym elementem stała się również forma i kształt opakowania, w którym umieszczony jest zakupiony produkt.
Tak jak w przypadku produktów firmy Steiff znaczącą rolę odgrywała haptyka, tak podobnie podczas projektowania opakowania podarunkowego przez Grupę STI, postawiono na elementy dotykowe. Opakowanie uszlachetnione jest lakierem strukturalnym nadającym mu specyficzną formę. Ponadto szczególny efekt powstaje dzięki wytłoczonemu na opakowaniu logo firmy Steiff, które dodatkowo pokryte jest lakierem UV.
Opakowanie podkreśla charakter marki Steiff i może być łatwo zatowarowane w handlu detalicznym.