Logo

Marketing MIX

„Faceci ratują dzieci” w kampanii UNICEF (wideo)

180heartbeats przygotowało kampanię dla UNICEF pod hasłem "Faceci ratują dzieci". Akcja charytatywna ma na celu zebranie funduszy na szczepionki dla 250 tys. dzieci i 800 tys. kobiet w ciąży w Sierra Leone w Afryce. Jest to pierwsza kampania UNICEF w Polsce skierowana bezpośrednio do mężczyzn.

UNICEF przekonuje w niej, że pomaganie dodaje siły i męskości. Zaangażowali się w nią Przemysław Saleta, Łukasz Nowicki oraz Sebastian Karpiel Bułecka. Komunikacja w kinach, prasie, radiu, internecie i na outdorze ma lekki charakter i ukazuje bohaterów kampanii w specjalnie przygotowanych strojach, nawiązujących formą do strojów superbohaterów, co podkreśla główną myśl kampanii, że pomaganie dodaje siły. Na stronie www.faceci www.faceciratujadzieci.pl można dowiedzieć się, dlaczego znani faceci pomagają i przekazać dowolną kwotę na rzecz UNICEF. Dla tych, którzy dokonają wpłaty 180 przygotowało specjalną aplikację, która wykorzystuje technikę umieszczenia video w video. Jej użytkownicy są zaproszeni do wystąpienia w filmie razem z gwiazdami. Video można przesłać znajomym lub opublikować na Facebooku.

Działania PR-owe zapraszają również do udziału przedstawicieli różnych organizacji i klubów zrzeszających mężczyzn. Grupy te otrzymały specjalnie przygotowane przypinki z logiem akcji, a ich wspólne zdjęcia są publikowane na Facebookowym profilu UNICEF: www.facebook.com/unicefpolska. Obecni na zdjęciach faceci mogą oznaczyć się na nich, dzięki czemu informacja o akcji może dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców.

Kampania ma charakter non profit. 180 jest odpowiedzialne za strategię, kreację oraz razem z agencją Twoja Charyzma prowadzi działania PR-owe, media pro bono pozyskało PanMedia Western. Akcja potrwa do końca marca 2012.