Logo

Marketing MIX

Coca-Cola prezentuje swój hymn na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej

Coca-Cola wchodzi w kolejny etap rozgrzewania piłkarskich emocji i prezentuje w Polsce i na Ukrainie swój hymn na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Piosenka „Let’s get crazy” zespołu Gogol Bordello, to jeden z kluczowych, obok charakterystycznej identyfikacji wizualnej, elementów wyróżniających kampanię marketingową Coca-Cola na UEFA EURO 2012™. Utwór ma szansę podbić serca międzynarodowej publiczności. Hasło kampanii Coca-Cola brzmi „Uwolnij piłkarskie emocje”.

UEFA EURO 2012TM będzie dla Polski i Ukrainy nie tylko wielkim wydarzeniem sportowym, ale także kulturalnym. Kibiców sportowych i tych, którzy na co dzień nie śledzą wydarzeń sportowych, połączą emocje towarzyszące wielkiemu świętu futbolu. Aby wspólnie z nimi celebrować, Coca-Cola w Polsce i na Ukrainie ogłasza swój oficjalny hymn na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Sięgając do słowiańskich korzeni krajów – gospodarzy, marka zaprosiła do współpracy zespół Gogol Bordello, którego lider pochodzi z Ukrainy. Niezwykła mieszanka kultur reprezentowanych przez członków grupy oraz charakter wykonywanych przez nich utworów doskonale wpisują się  w kontekst międzynarodowej integracji kibiców z całej Europy. Piosenka „Let’s get crazy” jest dostępna do odsłuchania oraz do ściągnięcia jako dzwonek na telefon, na stronie www.cocacola.pl/euro2012/.

Elementy kampanii marketingowej Coca-Cola na UEFA EURO 2012™ pojawiały się od czerwca tego roku, ale dopiero teraz firma wkracza w etap jej pełnego wdrożenia. Do tej pory marka zaprezentowała nowe puszki                  z grafikami stadionów, które będą w regularnej sprzedaży i zastąpią dotychczasowe opakowania na czas UEFA EURO 2012™. Losowanie Grup Finałowych to dobry moment, aby odsłonić kolejne elementy kampanii, która będzie podgrzewać atmosferę i piłkarskie emocje aż do zakończenia Mistrzostw. Jako oficjalny sponsor UEFA EURO 2012™ Coca-Cola zaoferuje kibicom i ich rodzinom wyjątkowe aktywacje, do których marka ma wyłączne prawo. Ich pierwsza odsłona nastąpi również przy okazji aktywacji wokół Losowania Grup, w Warszawie na Placu Defilad.

– Jako długoletni partner UEFA, mamy wyłączne prawo oferowania kibicom specjalnych pakietów Drużyny Flagi oraz Ultimate Access, które umożliwią im przeżycie Mistrzostw w niezwykły sposób – podkreśla Mikołaj Ciaś, kierownik Coca-Cola ds. przygotowań do UEFA EURO 2012™ w Polsce i na Ukrainie. – Pragniemy, by fani futbolu przeżyli te chwile w prawdziwie emocjonujący sposób i poczuli radość ze wspólnego kibicowania – dodaje.

Członkowie Drużyny Flagi wniosą przed meczem na stadion flagi narodowe reprezentacji krajów. Pierwsze dwie Drużyny, wyłonione w ramach 13. edycji Coca-Cola Cup, wniosą flagę podczas dwóch meczów grupowych Polskiej Reprezentacji. Coca-Cola wspólnie z partnerami mediowymi, portalem Onet.pl oraz magazynem Bravo Sport,  poszukuje składu do kolejnych Drużyn. Szczegółowe informacje na temat mechaniki i zasad konkursu będzie można wkrótce znaleźć na www.cocacola.pl.

Coca-Cola oferuje też kibicom ekskluzywny pakiet Ultimate Access. Dzięki niemu kibice obejrzą jeden z meczów UEFA EURO 2012™ oraz rozgrzewkę reprezentacji, a także wejdą do studia transmisyjnego, odwiedzą centrum UEFA i wezmą udział w konferencji prasowej po meczu oraz w „VIP after party”.

Przygotowując się do największej piłkarskiej imprezy, jaką kiedykolwiek organizowano w tej części Europy, firma Coca-Cola ściśle współpracuje z miastami-gospodarzami. – Aktywna rola sponsora przy takich wydarzeniach jak UEFA EURO 2012™ jest niezwykle istotna – podkreśla Wiesław Wilczyński, dyrektor Biura Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta st. Warszawa. – Coca-Cola jest świadomym i odpowiedzialnym sponsorem, który wykorzystuje swoją obecność przy Mistrzostwach nie tylko, by budować swoją markę, ale też, aby propagować sam futbol i szeroko pojęty sport. Dlatego właśnie marka jest cenionym partnerem UEFA i wartościowym partnerem miast-gospodarzy – dodaje.

Nad przygotowaniem zintegrowanej kampanii marketingowej Coca-Cola na UEFA EURO 2012TM, która będzie wdrażana w ponad 70 krajach świata, pracował międzynarodowy zespół. W opracowaniu kampanii firma współpracowała z wieloma doświadczonymi agencjami, m. in.: Naked – strategia, Santo – kreacja, Attik – strona graficzna, Cake – muzyka, McSaatchi Sports&Entertainment – PR, Scholz&Volkmer – digital. W Polsce zakupem mediów w ramach kampanii zajmuje się dom mediowy Starcom. Aktywacje internetowe przygotowała agencja K2 Internet, a za działania PR odpowiada agencja Edelman Polska.