Logo

Marketing MIX

Jan Bajtlik zwycięzcą konkursu „Miłość nie cukierki”

W 12. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zorganizowanego pod hasłem Miłość nie cukierki zwyciężył plakat zaprojektowany przez Jana Bajtlika. W 2012 r. będzie go można zobaczyć na citylightach AMS w całej Polsce. Uczestnicy tegorocznej edycji konkursu, której patronowało Towarzystwo „Nasz Dom”, tworzyli plakaty pokazujące, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – w rodzinie biologicznej lub zastępczej.

– Janowi Bajtlikowi, autorowi zwycięskiej pracy, udało się w niezwykle prosty sposób pokazać, że „dom” jest zawsze lepszy niż jakikolwiek jego substytut – podsumował prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. – Dzisiaj, w przeddzień 6 grudnia, kiedy tradycyjnie będziemy rozdawać dzieciom prezenty, to przesłanie nabiera szczególnego znaczenia – dodał Janusz Górski.

W tej edycji konkursu o nagrodę główną w postaci czeku na 7 000 zł walczyła rekordowa liczba 500 plakatów. Jury przyznało także pięć wyróżnień, które przypadły Jackowi Doszyniowi, Michałowi Jońcy, Aleksandrowi Kamińskiemu, Rafałowi Kołsutowi i Annie Nalewajko.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:
o Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
o Andrzej Budek, artysta grafik,  
o Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
o Juliusz Donajski, prezes VFP Communications,
o Małgorzata Foremniak, aktorka, ambasadorka dobrej woli UNICEF,
o Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
o Jakub Jezierski, artysta grafik,
o Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie,
o Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka,
o Tomasz Polkowski, Przewodniczący Zarządu Towarzystwa „Nasz Dom”.