Klient oczekuje dziś konkretnych, efektywnych ofert, szytych na miarę jego potrzeb, dopasowanych do charakteru kampanii. Chce precyzyjnych rozwiązań marketingowych, bezbłędnie trafiających do konkretnej grupy konsumentów. Szuka reklamy targetowanej, która idealnie poprowadzi komunikat promocyjny do zainteresowanego klienta. Skończyły się eksperymenty i ślepe strzały. Klient chce reklamy efektywnej, takiej, która zaprocentuje.
Firmy z branży out of home już dawno zdały sobie sprawę z wygórowanych oczekiwań klienta. Targetowanie, właściwe planowanie lokalizacji kampanii na outdoorze jest podstawą skuteczności tej drogi promocji. Firmy w różny sposób odpowiedziały na tę potrzebę rynku. W przypadku AMS-u nośniki reklamowe zostały opisane pod kątem bliskości/sąsiedztwa z różnymi typami POI (Points of Interest), czyli punktami w przestrzeni miejskiej, wokół których koncentruje się grupa celowa. Po określeniu grupy celowej i jej typowych zachowań, zostają wyodrębnione nośniki sąsiadujące z wybranymi punktami koncentracji grupy celowej. Dla przykładu: sieć nośników skierowana do studentów została ustalona poprzez wyodrębnienie nośników usytuowanych w pobliżu takich POI, jak: szkoła wyższa i policealna, biblioteka, kawiarenka internetowa, hotspots, bar / fast food, kino, pub, dyskoteka, centrum handlowe, basen, centrum sportu/rekreacji, stacja metra, bankomat. Są to właśnie te miejsca, w których można spotkać studentów. (…)
Artykuł ukazał się w listopadowym wydaniu OOH magazine.
Cała publikacja dostępna pod adresem:
http://issuu.com/oohmagazine/docs/ooh_4_2011