Na temat dynamicznego rozwoju shopper marketingu, ewolucji marketingu w miejscu sprzedaży na świecie, trendów w produktach POS rozmawiamy z Prezydentem POPAI – Richard’em Winter’em.
Joanna Łęczycka: Jaka jest obecna pozycja shopper marketingu w strategiach marketingowych firm na świecie?
Richard Winter: Czasy recesji okazały się być szczególnie wymagające dla przeważającej części branży reklamowej – ogranicza się kupowanie mediów, firmy drastycznie zmniejszały swoje budżety reklamowe a agencje reklamowe były konsolidowane. Wydawało się, że w tej sytuacji wzrośnie zapotrzebowanie na konkretne efekty, namacalne i rzeczywiste wyniki sprzedażowe działań promocyjnych. Punkt sprzedaży jest właśnie tym miejscem, gdzie odpowiednia promocja prowadzi bezpośrednio do transakcję. Wiele agencji reklamowych odkryło i doceniło skuteczność marketingu w handlu detalicznym, stając się potęgami na rynku. (…)
Wywiad ukazał się w listopadowym wydaniu RAPORTU POS.
Cała publikacja dostępna pod adresem:
http://issuu.com/oohmagazine/docs/ooh_pos_2011