Logo

Marketing MIX

Profesjonalna ekspozycja (wywiad)

Klienci zdają sobie sprawę z tego, że bez profesjonalnego merchandisingu trudno jest zaistnieć w sklepowej dżungli. Na temat trendów i zasad skutecznej ekspozycji towarów rozmawiamy z Martą Jakubczyk – Z-cą Kierownika Operacyjnego Polskiej Grupy Merchandisingowej Sp. z o.o. oraz Marią Kosatka-Pietruszką, Kierownikiem Operacyjnym Polskej Grupy Merchandisingowej.

Joanna Łęczycka: Jak rozwija się profesjonalny merchandising na polskim rynku? Jak ocenia Pani poziom ekspozycji produktów?

Marta Jakubczyk: Na przestrzeni ostatnich kilku lat, wśród większości producentów, wzrosła świadomość znaczenia prawidłowej ekspozycji towaru w miejscu sprzedaży oraz jej wpływu na zachowania konsumentów i ich decyzje zakupowe. Bardzo wiele działań marketingowych nie odniosłoby sukcesu, gdyby nie profesjonalny merchandising. Nowości wprowadzane na rynek oraz wszystkie stworzone na podstawie badań marketingowych strategie rozwoju marek mają duże wsparcie w działaniach merchandisingowych, bo to właśnie w sklepie konsument dokonuje ostatecznego wyboru produktu. Obecnie merchandising nie opiera się tylko na dystrybucji produktu na półkę sklepową, ale na całym procesie dbania o wizerunek marki w miejscu sprzedaży. Producenci walczą o konsumenta, przygotowując nowe standardy ułożenia produktów oraz promocje, które bez profesjonalnego merchandisingu nie byłyby wdrożone w prawidłowy sposób. (…)

Wywiad ukazał się w listopadowym wydaniu RAPORTU POS.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

http://issuu.com/oohmagazine/docs/ooh_pos_2011