Logo

Marketing MIX

Magia miejsca sprzedaży

Codziennie jesteśmy bombardowani coraz to większą liczbą komunikatów marketingowych. Mnogość oferowanych produktów zmusza producentów do walki o każdego klienta. Konkurencja jest tak duża, że na przekonywanie do swoich produktów, przeznaczają coraz więcej środków. Obecnie to miejsce sprzedaży: dyskont, sklep czy też galeria handlowa stają się polem walki. Oczywiście wszystkie chwyty dozwolone.

Pierwsze wrażenie

Prawidłowa ekspozycja towarów na sklepowych półkach wykorzystuje wiele tajnik marketingu. Dobre ulokowanie swojego produktu daje producentom poczucie sukcesu. Coraz więcej jednak klientów szuka konkretnych produktów lub nowości. Naukowcy udowodnili ponad wszelką wątpliwość, że kampania reklamowa  produktu prowadzona w jego miejscu sprzedaży przynosi duże korzyści. Czy w obliczu kreowanemu przez media i ekonomistów kryzysu przestaliśmy kupować pod wpływem impulsu? Zdecydowanie nie.  Niestety nikt ostatnio nie pokusił się o zbadanie czy nadal, tak bardzo ulegamy pokusie promocji. Efekt powodzenia kampanii reklamowej w miejscu sprzedaży zależy też w dużej mierze od kreatywności speców od marketingu oraz dodatkowych akcesoriów na nośnikach np. dispay’ów LED. (…)

Artykuł ukazał się w listopadowym wydaniu RAPORTU POS.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

http://issuu.com/oohmagazine/docs/ooh_pos_2011