Przedsiębiorstwa przed Świętami Bożego Narodzenia prześcigają się w promocjach – wszystko po ty, by pozyskać nowych i zatrzymać dotychczasowych klientów. Chcąc dotrzeć z ofertą do jak największej liczby kupujących, firmy tradycyjnie decydują się na kontakt przez telefon. Dla Voice Contact Center – spółki wchodzącej w skład Grupy Outsourcing Experts, świadczącej usługi z zakresu call i contact center – okres przedświąteczny jest czasem bardzo intensywnej pracy.
Świąteczna gorączka ogarnia większość branż, jednak prym wiodą platformy telewizji cyfrowej oraz wydawnictwa. Ich oferty cieszą się bowiem szczególnie dużym zainteresowaniem pod koniec roku. Na przedświątecznym okresie korzysta także branża finansowa. Tym samym konsultanci Voice Contact Center nie mogą narzekać na brak pracy. W grudniu 2011 roku Voice Contact Center planuje wzrost przychodów o 17% w porównaniu do łącznych wyników z grudnia 2010 roku spółek Voice Contact Center i Call One (podmioty połączyły się we wrześniu 2011).
Z doświadczenia Voice Contact Center wynika, że magia świąt skutecznie przekonuje klientów do skorzystania z promocji. Ze zwiększonego popytu na rozrywkę w okresie przedświątecznym korzysta sektor telewizji cyfrowych. W tym czasie stacje proponują bogatszy program, co razem z faktem, że w zimowe miesiące więcej czasu spędzamy przed telewizorem, skutecznie przekonują klientów do skorzystania ze świątecznej oferty. Potwierdzeniem jest realizowana od początku grudnia kampania na rzecz jednej z platform cyfrowych. Voice Contact Center zanotował – w porównaniu do innych miesięcy – aż 27% wzrost wyników sprzedaży na tym projekcie.
„Okres Świąt Bożego Narodzenia to dla nas zarówno bardzo pracowity, jak i przyjemny czas. W tym okresie liczba rozmów rośnie o 40% w porównaniu do pozostałych – nieświątecznych – miesięcy. Voice Contact Center, by sprostać nasileniu rozmów, wydłuża godziny realizacji projektów i oferuje swoim konsultantom dodatkowe bonusy za nadzwyczajne wyniki sprzedażowe. Osiągane wysokie wyniki sprzedażowe są bezsprzecznie efektem gorączki zakupów. Klienci skuszeni dodatkowymi profitami oraz prezentami częściej decydują się na zakup danej oferty” – mówi Daniel Kruczyński, dyrektor obsługi klienta Voice Contact Center.
W grudniu z pomocy zewnętrznego call i contact center oprócz dostawców telewizyjnych chętnie korzysta także rynek wydawniczy. Sprzedaż zarówno książek, jak i prenumerat czasopism kierowanych do klientów indywidualnych wzrasta zwykle pod koniec roku. Główną przyczyną jest przedłużanie subskrypcji. Ponadto, klienci chętnie wykorzystują prenumeraty czasopism jako świąteczny podarunek.
W realizowanym przez Voice Contact Center projekcie na rzecz jednego z wydawnictw klienci – oprócz atrakcyjnie cenowo prenumeraty – otrzymują także jeden z kilku prezentów świąteczno-noworocznych, np. bogato ilustrowany kalendarz książkowy, który mogą podarować w prezencie.
„Magia Świąt” napędza zyski wielu firmom. Wzmożone działania sprzedażowe w okresie świątecznym wpływają także na znaczne ożywienie w sektorze call i contact center. Co roku przybywa przedsiębiorstw, które za pomocą telefonu chcą dotrzeć ze swoją świąteczną ofertą do wybranej grupy konsumentów.