Agencja DUDA POLSKA przygotowała dla sieci sklepów Biedronka ogólnopolską kampanię reklamową, która wystartowała 16 stycznia br. Jest ona elementem nowej strategii komunikacji sieci. DUDA POLSKA odpowiada m.in. za odświeżenie logotypu Biedronki. Wprowadziła także nową formułę spotów i billboardów.
Nowa kampania zachowała slogan “Codziennie niskie ceny”, który symbolizuje najważniejsze zobowiązanie Biedronki wobec klientów. Aby je podkreślić, hasło to zostało włączone do logotypu i stanowi jego integralną część. Sam logotyp został odświeżony – jest nowocześniejszy i bardziej wyrazisty, ożywiony poprzez animację komputerową 3D.
Pojawił się również nowy przekaz, który obecny będzie w całej kampanii: “Daj się zaskoczyć jakością Biedronki”. Niespodzianką są spoty reklamowe o zupełnie innej formule niż dotychczas. Bardziej emocjonalne spoty akcentują kluczowe cechy marki: niskie ceny, wysoką jakość, polskość oraz przyjazny klientom charakter sklepów. Zostały też wzbogacone o charakterystyczny motyw muzyczny, nadający rytm całej kampanii.
Opracowanie kampanii reklamowej dla Biedronki było dla nas wyzwaniem, które z chęcią podjęliśmy. Biedronka zawsze wyznaczała trendy na polskim rynku, także w sferze reklamy. Liczymy, że obecna kampania pozwoli jej znowu wyprzedzić rynek i że spotka się z ciepłym przyjęciem ze strony klientów – powiedział Ricardo Braga, Dyrektor Generalny DUDA POLSKA. Zarówno sama kampania, jak i nowa wersja logotypu zdobyły pozytywne opinie w kilkumiesięcznych pre-testach w Polsce.
Wszystkie spoty reklamowe zostały nakręcone w Polsce. Wzięli w nich udział polscy aktorzy. Głównym reżyserem nowych filmów reklamowych jest Andrzej Bukowiński, który urodził się w Warszawie, a karierę rozpoczął w Argentynie, otrzymując tam swoje pierwsze międzynarodowe nagrody. Pozycję jednego z najlepszych reżyserów filmów reklamowych ugruntował w Brazylii, zdobywając m.in. 25 statuetek Lwów na festiwalach w Cannes i Wenecji. Wyreżyserował ponad 3 tysiące reklam telewizyjnych. Po powrocie do Polski (1989 r.) został odznaczony Orderem Odrodzenia Polski, a w roku 2006 otrzymał order Gloria Artis.
Nowa kampania reklamowa obecna będzie w telewizji, radiu, prasie, outdoorze, kinie, internecie oraz w samych sklepach Biedronka. Kampania telewizyjna składa się ze spotu otwierającego, który trwa 100 sekund oraz z innych spotów różnej długości, dostosowanych do potrzeb danego formatu. Natomiast spot radiowy trwa 30 sekund.