Logo

Marketing MIX

O stanie nośników Digital Signage w Polsce

Sieci nośników DS rozwijają się w Polsce w wyjątkowo szybkim tempie. Jak czytamy w Raporcie Izby Gospodaczej Reklamy Zewnetrznej, dominują te, które zlokalizowane są wewnątrz obiektów: w centrach handlowych, galeriach, hipermarketach, centrach biznesowych, na dworcach itp. Ich rozwój nie jest związany z koniecznością pozyskiwania zezwoleń i decyzji administracyjnych. Inaczej jest w wypadku nośników sytuowanych w przestrzeni miejskiej. Tutaj obowiązują coraz bardziej rygorystyczne zasady, podobnie jak w innych krajach. Generalnie dominuje zakaz umieszczania nośników emitujących „ruchome obrazy” („uliczna telewizja”). Zezwala się na „elektroniczne wyświetlacze statycznych obrazów”. W nich tkwi zapewne przyszłość out of Home. Barierą dla ich szybkiego wdrożenia i rozwoju jest dzisiaj cena ich zakupu. Stan ten będzie się zmieniać dość szybko, a nowe technologie coraz częściej będą widoczne na naszych ulicach.

(Na podstawie informacji przekazanej przez PDSA, na podstawie danych od członków Stowarzyszenia na dzień 31.12.2011.)