Konica Minolta Business Technologies Inc. podpisała z Komori Corporation globalną umowę o sprzedaży swoich urządzeń. Na jej podstawie Komori Corporation będzie sprzedawała urządzenia produkcyjne Konica Minolta na światowych rynkach.
Strategiczny alians między spółkami jest wynikiem dynamicznie rozwijającego się rynku druku komercyjnego. W ostatnim czasie do odbiorców trafia coraz więcej systemów druku cyfrowego. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy często muszą realizować zróżnicowane zamówienia w niewielkich nakładach, a także zwiększone zapotrzebowanie na marketing zindywidualizowany i druki spersonalizowane.
Konica Minolta Business Technologies rozwija i dostarcza systemy druku cyfrowego w segmencie produkcyjnym od 1999 roku, korzystając z własnej oferty podstawowych technologii związanych z odwzorowaniem koloru. Z racji wysokiej jakości wydruków, trwałości i stabilności, firma cieszy się zasłużoną renomą i utrzymuje pozycję lidera w dziedzinie odwzorowania koloru w segmencie niskonakładowego druku produkcyjnego.
Komori Corporation dostarcza specjalistyczne i innowacyjne rozwiązania jako czołowa firma na rynku druku komercyjnego, a jej systemy druku offsetowego mogą być wykorzystywane do produkcji szerokiej gamy materiałów drukowanych. Dlatego też Konica Minolta, dążąca do budowania wydajnego środowiska druku, wspierania kompleksowego rozwoju biznesu na rynku druku komercyjnego, a także oferowania najlepszych produktów i usług zaspakajających potrzeby klienta, zawarła globalną umowę o sprzedaży z Komori Corporation.
Konica Minolta Business Technologies będzie dostarczała Komori Corporation urządzenia z serii bizhub PRESS, w tym głównie swój flagowy produkt, system do druku produkcyjnego bizhub PRESS C8000. Będą one sprzedawane pod nazwa Komori w czterech regionach – w Japonii, USA, Europie i w Chinach. Ponadto, od maja 2012 roku,Konica Minolta Business Technologies będzie zaopatrywała Komori Corporation w urządzenia z serii bizhub PRESS jako producent oryginalnego wyposażenia (OEM).
Dzięki dystrybucji urządzeń za pośrednictwem sieci sprzedaży Komori Corporation, Konica Minolta Business Technologies zwiększy zasięg swoich kanałów dystrybucji i dotrze do klientów, którzy korzystają głównie z techniki offsetowej. W ten sposób firma będzie mogła gromadzić informacje o jakości wydruków, obsłudze nośników oraz stabilności pracy systemu w odniesieniu do segmentu produkcji wysokonakładowej. Informacje te będą dostępne w każdej fazie – rozwoju, produkcji, sprzedaży i świadczenia pomocy technicznej dla klientów.
W ramach przygotowań do dalszej współpracy, Konica Minolta planuje zorganizowanie pokazu technologii atramentowego cyfrowego druku produkcyjnego. Prototypowe rozwiązanie zostało opracowane wspólnie z Komori Corporation. System rozwijany z myślą o rynku druku komercyjnego zostanie zaprezentowany na targach drupa 2012 w Dusseldorfie, które odbędą się w dniach 3–16 maja 2012 roku.
Konica Minolta realizuje hasło „Giving Shape to Ideas” dlatego stara się przyjmować punkt widzenia klientów oraz zaspakajać zróżnicowane potrzeby rynku druku komercyjnego. Spełnianie wymagań i oczekiwań klientów odbywa się poprzez dostarczanie im cieszących się uznaniem produktów i usług.