Innowacyjną technologię można oglądać na wystawie promującej design metropolii. Na stoisku otwierającym wystawę w Concordia Design uwagę gości zwraca 60 calowa tafla szkła, na której wyświetlana jest interaktywna prezentacja. Każdy, kto podejdzie do ekspozycji, może sterować nią za pomocą dotyku – przesuwać, obracać i klikać w obiekty znajdujące się na szybie. Całość ekspozycji tworzy złudzenie hologramu.
W dniach 6-15 marca w Concordia Design przy ul. Zwierzynieckiej 3 w Poznaniu można oglądać wystawę zorganizowaną przez Miasto Poznań i Concordia Design, której tematem jest design dwóch miast – Berlina i Poznania. Stoisko Fundacji Allegro All For Planet, które otwiera całą wystawę zwraca szczególną uwagę. A to dzięki umieszczonej na nim 60 calowej tafli szkła, która wyświetla interaktywną prezentację dotykową poświęconą działalności ekologicznej Fundacji.
– Stand wzbudza zainteresowanie odwiedzających i wyróżnia stoisko innowacyjnością. Oglądający wystawę zastanawiają się, jak to możliwe, że obraz w tak dużym formacie i tak wysokiej jakości pojawia się na cieniutkiej, przezroczystej szybie – komentuje Maciej Rzeźnik, prezes zarządu VMR New Media Agency. – Zaciekawieni klienci podchodzą do ekranu, a tam czeka już na nich specjalnie przygotowana, interaktywna prezentacja. Odbiorca sam decyduje, co chce oglądać i steruje prezentacją za pomocą dotyku – dodaje Maciej Rzeźnik.
Efekt w postaci zwracającej uwagę wystawy uzyskano dzięki połączeniu technologii tylnej projekcji z możliwościami jakie daje folia dotykowa. Za dystrybucję obrazu odpowiada wysokiej klasy projektor, gwarantujący jakość obrazu przy jasnym dziennym świetle. Został on umieszczony nie jak zazwyczaj przed, ale za ekranem. Dzięki temu osoba, która steruje prezentacją nie zasłania sobie sama wiązki światła płynącej z projektora.
W roli ekranu wykorzystano przezroczystą szybę z wbudowaną nakładką dotykową. Goście wystawy mogą przesuwać, obracać, powiększać i klikać w obiekty na ekranie. Funkcja Multi-Touch umożliwia dodatkowo kierować dotykiem równocześnie przy użyciu obu rąk.
– Takie samo rozwiązanie można wykorzystać nie tylko jako formę prezentacji informacyjnej na targach, ale także jako tzw. 'cichego sprzedawcę', który pozwala klientom samodzielnie przejrzeć ofertę firmy – mówi Maciej Rzeźnik z VMR. – Po sukcesie tej akcji, rozwiązanie takie z pewnością będziemy proponować klientom przy okazji targów, konferencji czy jako narzędzie marketingu w miejscu sprzedaży.
Za koncepcję, dostarczenie technologii oraz kreację odpowiada agencja VMR na zlecenie Fundacji Allegro All For Planet.