Logo

Marketing MIX

Clean advertising w wykonaniu KRD

Zamiast zaśmiecać ulice miasta ulotkami o ósmej edycji Wielkiego Wiosennego Sprzątania Długów, informacje o nim po prostu wymyto na brudnych warszawskich chodnikach. Tej wiosny Krajowy Rejestr Długów promuje organizowaną przez siebie akcję w niespotykany do tej pory w naszym kraju sposób.

KRD pokazał się tej wiosny z innej, ekologicznej strony. Jako pierwsza firma w Polsce wykorzystała clean advertising podczas promowania organizowanego przez siebie wydarzenia. Do produkcji reklam, które pojawiły się w kilku punktach w Warszawie, zużyto jedynie metr sześcienny wody.

Metoda polegająca na tworzeniu napisów lub obrazów za pomocą wymycia brudu z powierzchni chodnika, wykorzystywana była do tej pory najczęściej jako forma sztuki ulicznej. Obrazy i napisy wykonane tą techniką są widoczne przez kilka tygodni i stopniowo znikają, wraz z przydeptywaniem powierzchni przez przechodniów. Ponieważ ta forma reklamy samoistnie znika po jakimś czasie, podczas jej tworzenia nie używa się żadnych materiałów chemicznych, a jedynie wodę, jest ona bardzo przyjazna środowisku.

Firmami, które skorzystały do tej pory z tego rodzaju ekologicznej reklamy były na Zachodzie między innymi Starbukcs, Channel 4, które wymyło logo reality show Big Brother, czy Smirnoff. Teraz dołączył do nich Krajowy Rejestr Długów.

Wybór tego rodzaju komunikacji przez KRD jest celowy. Społeczna akcja Wielkie Wiosenne Sprzątanie Długów prowadzona jest każdego roku pod koniec marca już od ośmiu lat. W trakcie jej trwania firmy, które mają problemy z odzyskaniem należności, mogą bezpłatnie dopisać do rejestru swoich dłużników i odzyskać pieniądze. Wykorzystanie metody clean advertising to czysty przekaz nawiązujący zarówno do wiosennych porządków w finansach, które przyświecają idei akcji prowadzonej przez Krajowy Rejestr Długów, jak i nadchodzącej najbardziej zielonej pory roku.