Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce (IAA) – partner III edycji Ogólnopolskiego Kongresu Regionów ogłasza konkurs na „Najlepszą kampanię promocyjną miejsca 2011 roku”, w którym zostaną poddane ocenie działania promocyjne samorządów terytorialnych na terenie całej Polski.
Celem plebiscytu jest wskazanie dobrych praktyk w zakresie komunikowania walorów danego miasta, gminy, powiatu i województwa, jak również nowych ośrodków przeznaczonych do użytku publicznego, z wykorzystaniem wszelkich dostępnych narzędzi marketingowych oraz public relations.
„Polska reklama miejsc i regionów jeszcze raczkuje. Dopiero od kilku lat, głównie dzięki Unii Europejskiej, pojawiły się środki na promocję i w wielu wypadkach samorządy muszą nauczyć się na własnych błędach jak skutecznie inwestować takie środki. Mimo to, powstało już całkiem sporo projektów, które zasługują na uhonorowanie. Chcemy pokazać best practice w tej dziedzinie, by samorządy dopiero planujące kampanie promocyjne swoich regionów mogły uczyć się od najlepszych”, mówi Jacek Olechowski, członek zarządu IAA Polska.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest zrealizowanie kampanii promocyjnej do końca 2011 roku, przez dowolną jednostkę terytorialną. Prace konkursowe można składać w terminie do 20 kwietnia 2012 r.
Przedmiotem eksperckiej oceny będą jedynie walory marketingowe zgłoszonych kampanii, a nie ich tematyka.
Wszystkie projekty będą podzielone na cztery kategorie:
– kampania promocyjna z wykorzystaniem jednego medium masowego zasięgu
– kampania promocyjna z wykorzystaniem co najmniej dwóch mediów masowego zasięgu
– kampania promocyjna oparta na działaniach w Internecie
– kampania promocyjna oparta na wydarzeniu specjalnym
O ogólnej wartości marketingowej kampanii zadecydują następujące kryteria:
– Strategia
– Kreatywność
– Oryginalność
– Egzekucja
– Dystrybucja komunikatów marketingowych
Zwycięskie projekty zostaną wyłonione przez profesjonalne jury, złożone z władz Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce (IAA) oraz przedstawiciela organizatora Ogólnopolskiego Kongresu Regionów – wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska.
W ramach konkursu na „Najlepszą kampanię promocyjną miejsca 2011 roku” zostanie przyznane jedno wyróżnienie główne oraz po jednym wyróżnieniu w każdej kategorii. Wręczenie wyróżnień będzie miało miejsce podczas uroczystej Gali w trakcie Kongresu Regionów w Świdnicy, w dniu 30 maja.