Logo

Marketing MIX

Kto zwycięża w sprzedaży? (wywiad)

Na temat trednów w sprzedaży, wyzwań, z którymi muszą borykać się dyrektorzy handlowi i najważniejszych cech mistrzów marketingu, rozmawiamy z Dave’em Stain’e, ekspertem w zwiększaniu efektywności sprzedaży oraz wydajności firm.

Joanna Łęczycka: Dave, jesteś uznanym międzynarodowym ekspertem w obszarze sprzedaży i masz szerokie doświadczenia z różnych krajów. W jakich kierunkach Twoim zdaniem rozwinie się i zmieni sprzedaż w ciągu najbliższych miesięcy?

Dave Stain:  Po pierwsze, musimy zrozumieć, w jaki sposób kupuje się obecnie produkty i usługi oraz jak ten proces będzie ewoluował. Przykładowo, przyjmujemy, że dwie-trzecie procesu decyzyjnego klienta zachodzi  jeszcze przed kontaktem ze strony sprzedawcy. Oznacza to nie tylko fakt, że klienci nie tylko dogłębnie poszukują informacji na temat alternatywnych produktów i usług, ale, co bardziej istotne, handlowiec ma mniejszy wpływ na ostateczny wynik sprzedaży. Zatem sprzedawca musi być dużo bardziej efektywny w każdym aspekcie sprzedaży, gdyż ma do dyspozycji dużo krótszy czas aby udowodnić, że jego firma, jego produkt czy w końcu oni sami, będą w stanie wykonać powierzone zadanie. (…)

Wywiad ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

pub.oohmagazine.pl/2012/OOH28.pdf