Początek to czas podsumowań oraz noworocznych życzeń. My w rozpoczynającym się roku życzymy sobie jeszcze więcej intrygujących projektów, o których warto rozmawiać i… pisać. Mijający czas pokazuje, jak wielkim zainteresowaniem cieszą się kampanie, których twórcy traktują outdoor jako punkt wyjścia i nie boją się eksperymentów z tradycyjną formą billboardu.
Przestrzeń natury
Promując najnowszy film Contagion – Epidemia strachu, opowiadający o wybuchu zarazy zagrażającej ludzkości, wytwórnia Warner Bros. Pictures postanowiła naprawdę wyhodować „śmiertelny wirus”, który pojawia się w thrillerze.
Grupa mikrobiologów zaszczepiła żywe bakterie na wyjątkowej instalacji, zamieszczonej w opuszczonej witrynie sklepu w Toronto. Z dnia na dzień bakterie zainfekowały wyjątkowy billboard, a rozprzestrzeniając się przybrały przerażający kształt, który wzbudził w przechodniach oraz fanach filmu strach przed epidemią. Akcja wywołała, niespotykane w przypadku tradycyjnych billboardów, zainteresowanie mediów, pokazując ciekawy kierunek. Być może kolejnym krokiem będzie bioluminescencja bakterii, którą już dziś oferuje brytyjskie CURB Media – twórca kampanii Contagion. (…)
Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.
Cała publikacja dostępna pod adresem: