Logo

Marketing MIX

Opakowaniowe trendy

Podobno na widok niebieskiego pudełka od Tiffany’ego puls kobiet przyspieszał o 22 %. Tak mocną reakcję wywoływało nie logo słynnego jubilera, ani nawet widok brylantu – to właśnie subtelny design pudełka tak mocno pobudzał kobiece zmysły. To jeden z wielu przypadków, gdzie opakowanie stało się potężnym bodźcem zakupowym.

EKO

Coraz więcej firm ze względów wizerunkowych czy etycznych decyduje się na opakowania z surowców przyjaznych środowisku. – Oczywiście skrót „eko” można rozwinąć też jako „ekonomiczne”, gdyż sporo tego typu rozwiązań wiąże się z poważnym oszczędnościami w transporcie i przechowywaniu – mówi Karina Wieczorek z firmy Ergo Design – Dobrym przykładem są zaprojektowane przez Andrew Kima eko-opakowania dla Coca Coli w 100% pochodzenia roślinnego (nowe butelki są robione z… odpadków powstałych przy obróbce trzciny cukrowej) i dzięki odejściu od klasycznego kształtu o wiele łatwiejsze i wydajniejsze w stockowaniu. Styling eco-Coli nie przypomina na pierwszy rzut oka stereotypowego kartonowo-lnianego opakowania ekologicznego, ale minimalizm „etykiety” jest zgodny z estetyką eko, zachowując jednocześnie wizerunek poszczególnych marek – dodaje Karina Wieczorek. (…)

Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

pub.oohmagazine.pl/2012/OOH28.pdf