Logo

Marketing MIX

CSR a motywacja w wykonaniu Live Marketing Concept

Odpowiadając na rosnące oczekiwania współczesnego rynku, koncepcje marketingowe oparte na CSR śmiało wkraczają do najdalszych zakątków biznesu, stając się sposobem nie tylko na wzmocnienie dobrego wizerunku, ale także na wsparcie relacji panujących wewnątrz firmy. Dostrzegając niezwykły potencjał działań pro-społecznych, agencja Live Marketing Concept (ICP Group), wypracowała propozycje strategii motywacyjnych bazujące na CSR. Przykładem takiej realizacji było wiosenne spotkanie integracyjne pracowników pewnej firmy farmaceutycznej.

Wspólny czynnikiem charakteryzującym zarówno integrację, motywację, jak i odpowiedzialność społeczną jest otwartość. Filozofia prowadzenia dobrego biznesu zakłada dbanie nie tylko o pozytywne relacje firmy z klientami i partnerami, ale przede wszystkim z pracownikami.  Dlatego projekty CSR w integracji okazują się bardzo skutecznym narzędziem incentive marketingu, wzmacniającym zaangażowanie, uczącym stosowania postawy otwartej  oraz uważnego słuchania pomysłów swojego otoczenia. Tego typu inicjatywy są nie tylko korzyściami wizerunkowymi, lecz przede wszystkim wiążą pracowników z firmą, motywują a często mają wymiar strategiczny dla kierunku działań firmy. CSR uczy patrzenia w przyszłość i dostrzegania długofalowych korzyści.

Takie było założenie charytatywnego Projektu Cyrkowego, do którego zostało zaproszonych 78 wychowanków Domu Dziecka w Świebodzinie. Pracownicy firmy zostali mocno zaangażowani w rozwój koncepcji począwszy od wyboru zespołu roboczego, do którego mieli należeć, aż do opadnięcia kurtyny i pożegnalnej kolacji. Bowiem bezpośrednim rezultatem było 1,5 godzinna inscenizacja cyrkowa z występami klaunów, pokazami magików, tresurą zwierząt. Nad każdą grupą czuwali odpowiednio dobrani moderatorzy (pedagodzy, tancerze, plastycy, aktorzy), którzy koordynowali prace, zachęcali do twórczych rozwiązań i przede wszystkim do wspólnej zabawy.

– Przygotowaniom projektu przyświecał jeden cel – mówi organizator wydarzenia Agnieszka Ciesielska z Live Marketing Concept – Było to zbudowanie długofalowych, opartych na wzajemnym zaufaniu relacji zarówno w gronie firmowym, pomiędzy pracownikami,  jak i otoczeniem społecznym, w tym przypadku dzieci w różnej grupie wiekowej. W trakcie takich wydarzeń, pojawiają się przemyślenia na temat odpowiedzialności za innych członków zespołu, co dobrze wpływa na wzmocnienie więzi na każdym poziomie.

Przeprowadzona analiza po realizacji, jasno wykazała, iż dla 97 % uczestników projektu, najważniejsze było nie „co” firma zrobiła, lecz „jak” to zrobiła. Pozytywnie została oceniona spójność zaproponowanej koncepcji, dobrze przemyślana strategia oraz odpowiednio dobrane grono trenerów z doświadczeniami ze współpracą z Domami Dziecka.

– Celem jest przekonanie, iż strategiczne podejście do CSR nie jest utopią, lecz kierunkiem wartym naśladowania przez pozostałe firmy w Polsce, który przekłada się na długofalowe korzyści stricte biznesowe dla tych, co je wdrażają – dodaje Agnieszka Ciesielska. Projekt CSR został zrealizowany jako element konferencji wewnętrznej firmy farmaceutycznej.