Logo

Marketing MIX

Polacy wybrali ulubione marki kosmetyczne

Nivea, Avon, Garnier, Colgate, Sensodyne – oto marki, którym, jak wynika z badania European Trusted Brands 2012, Polacy ufają najbardziej w kontekście dbania o zdrowie i urodę. Ulubioną drogerią Polaków jest Rossmann.

Zdrowy wygląd to jeden z najistotniejszych aspektów w życiu każdego człowieka. Wyniki tegorocznej edycji badania European Trusted Brands pokazują, jakim markom Polacy są najbardziej oddani.

W kategorii Kosmetyki do pielęgnacji skóry największym zaufaniem badanych konsumentów cieszą się marki Nivea (zdobywca Złotego Godła) oraz Garnier (zdobywca Kryształowego Godła). Marka Nivea została wybrana marką godną zaufania we wszystkich 15 krajach biorących udział w badaniu. W Polsce marka zdobyła uznanie niemal 37 proc. respondentów, poprawiając ubiegłoroczny wynik o 7 proc. Marka Garnier jest szczególnie wysoko oceniana za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta.

W Polsce marka Nivea jest również najchętniej wybieraną marką w kategorii Kosmetyki do pielęgnacji włosów. W tym roku została ona podwójnym laureatem – Złotego i Kryształowego Godła. W ramach tej kategorii marka Nivea szczególnie wysoko ceniona jest przez Polaków za jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. W kategorii Kosmetyki do pielęgncji włosów Nivea zwyciężyła również w Austrii, Chorwacji, Czechach, Słowenii oraz Szwajcarii.

Marką najbardziej godną zaufania w kategorii Kosmetyki zapachowe i kolorowe została (podobnie jak przed rokiem) marka Avon, którą wybrało 13 proc. ankietowanych. Była ona bardzo często wskazywana przez kobiety, a często – przez osoby posiadające rodzinę i dzieci do 15. roku życia.

W kategorii Pasta do zębów zwyciężyła marka Colgate z wynikiem 33 proc. wskazań otrzymując Złote Godło oraz marka Sensodyne, którą ankietowani bardzo wysoko ocenili za jakość i zrozumienie potrzeb klienta, dzięki czemu została ona tegorocznym laureatem Kryształowego Godła.

Drogerią, której Polacy ufają najbardziej jest Rossmann. To wybór ponad 71 proc. ankietowanych. Markę Rossmann konsumenci szczególnie wysoko cenią za wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.