Logo

Marketing MIX

Grupa McCann z nowym szefem regionu CEE

McCann Wolrdgroup zmienia strukturę zarządczą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ustanawiając nowego prezydenta w strukturach.

Stanowisko prezydenta Grupy McCann w regionie CEE objął Richard Bonner-Davis, który będzie zarządzał ponad trzydziestoma oddziałami McCann, od Szwajcarii na zachodzie, do Kazachstanu na wschodzie, poprzez Rosję, aż do Turcji. Do stycznia 2011 roku związany z ADV Group Rosja, w ramach której, jako Group CEO,  zarządzał agencjami reklamowymi i marketing serwisowymi w siedmiu krajach, w tym w: Rosjii, Ukrainie, Białorusi, Mołdawii, Kazachstanie, Azerbejdżanie i Uzbekistanie. Wcześniej, przez 14 lat pracował w Ogilvy&Mother, w tym jako Managing Director japońskiego oddziału firmy oraz jako Managing Partner w Nowym Jorku.

Aktualną funkcję łączy ze  stanowiskiem CEO McCann Worldgroup w Istambule, gdzie jest  zaangażowany w proces umacniania czołowej pozycji tureckiego oddziału agencji, na najszybciej rozwijającym się rynku Europejskim.  Nowa strategia biznesowa zaproponowana przez Bonner-Davisa skutkowała 20% wzrostem przychodów McCann Istambuł na przestrzeni zaledwie kilku miesięcy tego roku.

Stanowisko wiceprezydenta i Creative Excellence w regionie CEE, obejmie Adrian Botan – osoba odpowiedzialna za wyniesienie rumuńskiego oddziału McCann na kreatywne wyżyny. Najlepszym świadectwem dobrze wykonanego zadania przez Botana jest zdobycie podwójnej nagrody Grand Prix na ostatnim festiwalu w Cannes. Pod kreatywnym przywództwem Adriana Botana rumuński McCann stał się najczęściej nagradzaną i szanowaną agencją na krajowym rynku reklamowym.

Funkcje dyrektorów zarządzających poszczególnymi spółkami wchodzącymi w skład Grupy McCann na rynku polskim nie ulegają zmianie: Piotr Łysak jako VP Managing Director McCann Warsaw, Monika Biedrzycka jako CEO/General Manager Momentum i MRM oraz Waldemar Leszczyński jako Managing Director Weber Shandwick.
Za zmianami personalnymi w regionalnym top managemencie McCann Worldgroup idą także zmiany w strategii biznesowej. W najbliższym czasie planowana jest implementacja nowej strategii w pozostałych krajach regionu, w szczególności zasilenie poszczególnych oddziałów nowymi talentami strategicznymi i kreatywnymi, pozyskanie nowych strategicznych klientów oraz rozwój biznesu. Docelowym efektem nowej strategii jest pozycjonowanie europejskich oddziałów McCann na stanowisku liderów krajowych rynków, w swojej kategorii.