Logo

Marketing MIX

Louis Vuitton najcenniejszą marką luksusową świata

W siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP, wartość marek luksusowych wzrosła w ciągu ostatniego roku o 15%. Pozycję lidera utrzymała marka Louis Vuitton.

Wartość marki Louis Vuitton oszacowano na 25,9 mld USD, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 7%. Drugie miejsce zajął Hermés z wartością 19,2 mld USD (wzrost o 61%), awansując o najwięcej oczek (aż 39) w całym rankingu – od razu na miejsce 32.

Z wartością marki 5,7 mld USD w rankingu marek luksusowych zadebiutowała Prada, która w ciągu najbliższych trzech lat planuje otwierać około 80 placówek rocznie. Wiele z nich ma być sklepami firmowymi tej marki, co stanowi odbicie ogólniejszego trendu w sektorze dóbr luksusowych, gdzie obecnie dąży się do sprawowania ściślejszej kontroli nad marką i odchodzi od licencjonowania i współpracy na zasadach franczyzy.

Jakość i perfekcja wykonania, dziedzictwo i historia marki to kluczowe czynniki sukcesu w przypadku marek luksusowych. Oznacza to, że wiele znanych marek, jak np. Chanel, Louis Vuitton czy Prada, przypuszcza szturm na brytyjskie zakłady produkujące wełnę, obuwie i wyroby skórzane. Etykieta „Made in Britain” jest atrakcyjna na całym świecie i pomaga markom luksusowym (np. Burberry) zdobywać mocną pozycję w Chinach oraz na innych szybko rosnących rynkach, gdzie pojawia się coraz liczniejsza klasa średnia.