Logo

Marketing MIX

Zwycięzca Konkursu IAA na Najlepszą Kampanię Promocyjną Miejsc wybrany

30 maja, podczas Kongresu Regionów w Świdnicy, ogłoszono zwycięzców w konkursie IAA na najlepszą kampanię promocyjną miejsc. Konkurs organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce obejmował pięć kategorii, w ramach których były rozpatrywane zgłoszone do konkursu projekty.

Przedmiotem oceny jury, złożonego z członków zarządu IAA Polska oraz przedstawicieli wydawnictwa Ringier Axel Springer, były:
1. Kampania promocyjna z wykorzystaniem jednego medium masowego zasięgu
2. Kampania promocyjna z wykorzystaniem co najmniej dwóch mediów masowego zasięgu
3. Kampania promocyjna oparta na działaniach w Internecie
4. Kampania promocyjna oparta na wydarzeniu specjalnym
oraz
5. Najlepsza kampania spośród zgłoszonych do konkursu

W wyniku analizy nadesłanych projektów, przyznano trzy wyróżnienia, w tym jedno główne i jedno specjalne.

Wyróżnienie główne trafiło do Gminy Radzionków za kampanię „Inwestorów traktujemy po królewsku”. Członkowie jury określili ten projekt jako wybitnie jasno wskazujący na główne przesłanie kreacji – „Radzionków zaprasza i wspiera inwestorów”. Dodatkowym atutem tej kampanii była jednoznaczność jej koncepcji, zrealizowana w interesujący i zabawny sposób.

Najlepszą kampanią opartą na wydarzeniu specjalnym okazała się kampania Gminy Śrem – „I love Śrem” (na zdjęciu). Punktem wyjścia do realizacji tego projektu promocyjnego było zgromadzenie materiału zdjęciowego z odbywających się na terenie gminy festynów i imprez okolicznościowych, na którym głównymi bohaterami byli sami mieszkańcy. Oni też stali się twarzami kampanii „I love Śrem”.

Wyróżnienie specjalne otrzymało miasto Poznań, w dodatkowej kategorii konkursowej wskazującej na związek miasta z biznesem. Kampania „Szczęśliwe marki pod szczęśliwą gwiazdą”, zdaniem członków  jury w bardzo silny sposób uwypuklała biznesowe aspiracje miasta Poznań i rolę, jaką odgrywa biznes w jego funkcjonowaniu oraz kształtowaniu wizerunku na zewnątrz.

Zdaniem Piotra Łysaka, prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce: „Konkurs na Najlepszą Kampanię Promocyjną Miejsc uzmysłowił, jak długą drogę przebyły samorządy w swojej edukacji marketingowej na przestrzeni ostatnich kilku lat i ile zostało jeszcze do zrobienia w tym temacie. Niektórzy przedstawiciele tychże, starannie odrobili lekcje z marketingu, inni ciągle jeszcze posiadają braki w ogólnej wiedzy dotyczącej narzędzi marketingowych i zasad ich wykorzystania w promowaniu lokalnych kwestii. Wiele jest do zrobienia jeszcze w zakresie kreatywności,  potrzebne jest wyjście poza ciasne granice przyjętej dotychczas formuły komunikacyjnej, by w sposób bardziej atrakcyjny można było mówić o tym co w Polsce dobre, piękne i warte zobaczenia”.