Logo

Marketing MIX

Euro 2012: zakupowy zawrót głowy!

Euro 2012 jeszcze się nie zaczęło, a wyniki sondażu Payback wskazują, że już 39% badanych zakupiło gadżety dedykowane temu wydarzeniu.

58% z nich wydało mniej niż 50 zł, ale 42% przekroczyło tę kwotę. Nadal 45% Polaków deklaruje, że zakupi eurogadżety w najbliższym czasie. Co druga osoba wyda na ten cel więcej niż 50 zł.

Jak dotąd największą popularnością cieszyły się szaliki i kubki. W najbliższym czasie najchętniej kupowane będą koszulki i bluzy, kubki oraz maskotki.

Z sondażu wynika, że co 6 Polak w czasie Euro planuje podróż. Destynacje to głównie Polskie miasta (73%), w których zostaną rozegrane mecze. Zaledwie 3% osób wybiera się na Ukrainę. Co trzeci wyjeżdzający uda się tam, gdzie uniknie piłkarskiego zamieszania.

Budżety na podróże są zróżnicowane. Od 150 do 300 złotych wyda co piąta osoba. 37% zaplanowało wydatki od 300 zł do 500 zł, 40% wyda więcej niż 500 zł. Podróżować będziemy głównie samochodem.

Badanie zostało zrealizowane w ramach projektu Payback Opinion Poll.