Logo

Marketing MIX

„Przysiądź się” – IKEA Łódź w przestrzeni miejskiej

Nowy wymiar siadania, przysiadania się i wylegiwania został wprowadzony w przestrzeń miasta przez IKEA Łódź. Pięć pokaźnych rozmiarów kanap stanęło już w Łodzi w popularnych miejscach odpoczynku mieszkańców miasta. O tym gdzie stanie szósta zdecydują sami łodzianie.

5 m szerokości, na której może zmieścić się kilkanaście osób, 1,7 m wysokości, na które trzeba wskoczyć i 1,73 m głębokości, by można było się wygodnie rozsiąść. To wymiary każdej z 6 kanap, które pojawiły się w Łodzi.

– Nasza akcja „Przysiądź się” to projekt, w który zaangażowało się wielu kreatywnych łodzian. Wspólnie z łódzką agencją MOSQI.TO zaraziliśmy naszą pozytywną koncepcją szerokie grono osób, dzięki czemu łodzianie mogą przez całe lato korzystać z miejskich kanap. Spotkaliśmy się z bardzo pozytywnymi reakcjami – okazało się, że wszyscy potrzebujemy więcej koloru i niestandardowych rozwiązań w przestrzeni miejskiej. To w naszym mieście nowa forma rozrywki… w rozmiarze XXL – mówi Dagmara Wojdak, menedżer marketingu IKEA Łódź

Gigantyczne, kolorowe kanapy w różnych kolorach i wzorach pojawiły się w Łodzi w miejscach licznych spacerów i spotkań. Są tak duże, że odpocząć na każdej z nich będzie mogła bez trudu cała rodzina lub grupa przyjaciół. Dla porównania warto dodać, że oryginalne wymiary kanapy KLIPPAN, którą można kupić w łódzkiej IKEA są prawie 2,5 razy mniejsze.

– Przygotowaliśmy dla łodzian właśnie sofy KLIPPAN, ponieważ to jeden z naszych najbardziej popularnych produktów w asortymencie i dodatkowo oddaje on idealnie nasze podejście do mebli. Jest estetyczny, oferuje klasyczny wygląd za niską cenę i nadaje się idealnie dla rodzin z dziećmi. Innymi słowy, skakanie po sofie, szalone zabawy oraz wypadki, takie jak poplamienie, nie mogą jej zagrozić. KLIPPAN wyróżniają miękkie kształty, które są bezpieczne dla dzieci, zdejmowane pokrycia materiałowe, łatwe do czyszczenia stałe pokrycia skórzane, wytrzymała drewniana rama oraz metalowe sprężyny. Teraz KLIPPAN nie tylko odpowiada na potrzeby łodzian w ich domach, ale także w przestrzeni miejskiej podczas codziennych spacerów – dodaje Dagmara Wojdak.

Projekt IKEA ma przyczynić się do zapewnienia komfortu odpoczywania w przestrzeni miasta. To elementem koncepcji działań firmy, której misją jest tworzenie lepszych warunków życia dla wielu ludzi każdego dnia.

– Naszym celem był projekt, skierowany do lokalnej społeczności i zorientowany na jej potrzeby, dlatego o wsparcie poprosiliśmy łódzką agencję. Kanapy stanęły w miejscach spotkań, gdzie można się na chwilę zatrzymać i odpocząć, spędzić razem czas – zachęca Dagmara Wojdak.

Pomysłodawcą akcji „Przysiądź się” jest MOSQI.TO – łódzka agencja, do tej pory bardziej kojarzona z działaniami interaktywnymi dla ING Banku Śląskiego, OLT Express, czy mBanku. W tym wypadku agencja starała się sprawić frajdę łodzianom, jednocześnie wpisując się w nową strategię miasta.

Partnerem akcji jest Miasto Łódź i OFF Piotrkowska.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej: www.IKEA.Pl/lodz